Skäggagam dvalar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

11
0
fredos:
Flyers90 skrev:

Inte speciellt ovanligt med skäggisar som inte äter sallad.

varför äter de inte

1159
626
Temla:
fredos skrev:

varför äter de inte

Du skrev ju att din skäggis inte var lika aktiv nu och fick svar att den kanske håller på att börja dvala (vilken många skäggisar gör den här årstiden). Det innebär också att de äter mindre för att sedan sluta äta helt och sova några månader. Inget konstigt. Om den äter sallad i vanliga fall men inte nu så kan dvalning vara en orsak. Sen så äter vissa skäggisar inte så mycket sallad, det är väldigt individuellt. En del kan äta mycket sallad ibland och så strunta i den i perioder. 

11
0
fredos:
Temla skrev:

Du skrev ju att din skäggis inte var lika aktiv nu och fick svar att den kanske håller på att börja dvala (vilken många skäggisar gör den här årstiden). Det innebär också att de äter mindre för att sedan sluta äta helt och sova några månader. Inget konstigt. Om den äter sallad i vanliga fall men inte nu så kan dvalning vara en orsak. Sen så äter vissa skäggisar inte så mycket sallad, det är väldigt individuellt. En del kan äta mycket sallad ibland och så strunta i den i perioder. 

ok tack för hjälpen och fred gillar sallad

11
0
fredos:
hej hur lång tid ska lampan vara på

1159
626
Temla:
fredos skrev:
hej hur lång tid ska lampan vara på

Har vi inte redan svarat på det? Gradvis (typ 30 min i veckan fördelat på 15 min åt gången) dra ned på ljustimmarna till ca 6 timmar per dag. Alternativt, om din ödla redan gått i djupsömn, släck ned helt. 

2
0
shafiee:
hej min skäggagam har sovit i 3 månader är det normalt

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:

shafiee skrev:
hej min skäggagam har sovit i 3 månader är det normalt

Det är inte allt för ovanligt att de brummerar i flera månader. =)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild