Phelsuma klemmeri

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

29
2
Zooelly:
Hej! Jag undrar om det är någon som kan upplysa mig om hur jag kan hitta ett par av phelsuma klemmeri? Brukar det finnas att köpa på mässor? Var kan jag hitta uppfödare? 

Hälsn. S

776
413
Johnexotics:
Gör en annons på sidan kolla mässor även om din lokala butik kan ta in 

5611
4295
Tropfrog:
Vad menar du med par? Proven breeders lär du inte hitta utan kontakter. Jag föreslår att du istället siktar in dig på 4 eller 5 juveniler och låter dem para ut sig själv.

Mvh
Magnus 

29
2
Zooelly:
Tropfrog skrev:
Vad menar du med par? Proven breeders lär du inte hitta utan kontakter. Jag föreslår att du istället siktar in dig på 4 eller 5 juveniler och låter dem para ut sig själv.

Mvh
Magnus 

Hej Magnus! 

Jag förstår! Kan du berätta lite mer kring hur jag bör tänka med en grupp. Har bara haft jungfrugecko. Om jag skaffar 4-5 juveniler kan man ha flera hanar tillsammans eller hur ska jag tänka? Bör jag veta redan innan om det är hanar eller honor? Har ett 90x45x90 exoterra så det finns gott om utrymme. Jag skulle vara tacksam för all info. 

5611
4295
Tropfrog:
I så stort terrarium och smart inredning så går det nog att ha två hannar. Men jag tror nog ändå att det är säkrast att nöja sig med en.

Juveniler går det inte enkelt att se könsskillnad på. Därför köper man en större grupp och gallrar ut överskottshannar. 4-5 är en lämplig start, men allt över är bättre. Du kan i slutändan ha nästan hur många honor som helst. Bara terrariestorleken som begränsar.

Mvh
Magnus  

29
2
Zooelly:
Tropfrog skrev:
I så stort terrarium och smart inredning så går det nog att ha två hannar. Men jag tror nog ändå att det är säkrast att nöja sig med en.

Juveniler går det inte enkelt att se könsskillnad på. Därför köper man en större grupp och gallrar ut överskottshannar. 4-5 är en lämplig start, men allt över är bättre. Du kan i slutändan ha nästan hur många honor som helst. Bara terrariestorleken som begränsar.

Mvh
Magnus  

Okej! Då förstår jag. Vad brukar de kosta på ett ungefär? 
Är det hyffsat lätt att köna dom när det väl är dags?
Är det lätt att sälja av hannar tror du?
Behöver man registrera sig/ ha några speciell papper för att sälja? Känner att jag vill göra detta på rätt sätt, så antar att jag bör få med något papper från början när jag köper dom?
Tack för dina svar! 

5611
4295
Tropfrog:
Jag har sett allt mellan 800-1500 kr st. Brukar finnas på de flesta mässor, men tar snabbt slut, så var tidig.

Jag tror inte att vuxna hanar är särskilt lättsålda.

Om jag inte minns fel så är klemmeri cites B. Då skall du få ett uppfödarintyg och själv skriva ut ett till köpare av eventuell avkomma. Men kolla upp vad som gäller på dagen för inköp då det kan ändras.

Mvh
Magnus 

29
2
Zooelly:
Tropfrog skrev:
Jag har sett allt mellan 800-1500 kr st. Brukar finnas på de flesta mässor, men tar snabbt slut, så var tidig.

Jag tror inte att vuxna hanar är särskilt lättsålda.

Om jag inte minns fel så är klemmeri cites B. Då skall du få ett uppfödarintyg och själv skriva ut ett till köpare av eventuell avkomma. Men kolla upp vad som gäller på dagen för inköp då det kan ändras.

Mvh
Magnus 

Tack för all info Magnus! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild