Energi optimering.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SkHF
1127
1354
NellyNiklas:

Volou skrev:

Har haft funderingar runt led, men har haft svårt å hitta on det är bra eller dåligt. Många olika åsikter om den frågan. Kan du kanske skicka en länk eller ett model nummer på en sån sansi led spot??

Detta är en variant som jag ser mycket av på forumen/FBgrupperna:
ledproffsen.se/sv/products/sansi-3624w-led-vaxtlampa-e27-full-spectrum-keramisk

Många i dessa grupperna använder en eller flera för att just öka Lux värdet på solplatsen för att likna det i naturen (till en genomförbar gräns givetvis). 

Den kompletteras med en eller flera värmelampor, typ ExoTerra Intense eller Daylight basking spot eller motsvarande tillsammans med ett T5 UVB lysrör, typ Arcadia eller motsvarande av lämplig styrka och storlek. Allt är samlat på en och samma sida av terrariet och tillsammans bildar en väldigt komplett solplats som inkluderar UV-, visuellt- och IR ljus.

Mvh
Niklas

46
10
Volou:
NellyNiklas skrev:

Detta är en variant som jag ser mycket av på forumen/FBgrupperna:
ledproffsen.se/sv/products/sansi-3624w-led-vaxtlampa-e27-full-spectrum-keramisk

Många i dessa grupperna använder en eller flera för att just öka Lux värdet på solplatsen för att likna det i naturen (till en genomförbar gräns givetvis). 

Den kompletteras med en eller flera värmelampor, typ ExoTerra Intense eller Daylight basking spot eller motsvarande tillsammans med ett T5 UVB lysrör, typ Arcadia eller motsvarande av lämplig styrka och storlek. Allt är samlat på en och samma sida av terrariet och tillsammans bildar en väldigt komplett solplats som inkluderar UV-, visuellt- och IR ljus.

Mvh
Niklas

Förmodar jag kommer få dra om elen då. För man kan la inte koppla in den på en sockel som är kopplat till en hid don va??
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild