Ändringen av L80, Jan-25

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 19

776
412
Johnexotics:
Ida_000 skrev:

Konstigt med tanke på att dom vill se till att minska insekters onödiga lidande. När en fågelspindel tar en insekt dör den knappast direkt. När en ödla mumsar i sig en dör insekten på direkten. ????

Om du kolla bilderna får jag inget svar när jag frågade vad skillnaden var 

79
186
Eremit3n:
Goda nyheter!

227
296
Lordguras:

Medlem i GHF
103
219
Daniel81:
Bra att de backar från förslaget men för mig är skadan gällande förtroende för SJV redan skedd. Att ett statligt verk ens kan bedriva ett så totalt verklighetsfrånvänt arbete och med så verklighetsfrånvända organisationer får åtminstone mig att undra hur det är ställt på SJV.  Att detta var ett dåligt utformat förslag som totalt skjuter över målet  borde fångats upp internt långt innan det blev en skarp remiss.

5609
4293
Tropfrog:
För mig är skadan skedd och förtroendet rasat. Nu är det upp till JBV att läka såren och återuppta förtroendet. Jag vet att ni kan!

Mvh
Magnus 

68
186
StefanJr:

Det blev nervöst för Jordbruksverket när de fick den stora spotlighten på sig. Konfys verksamhet (läs: myndighetsaktivism) gillar inte att bli belyst, i synnerhet medialt. Och nu vet vi alla; opinion lönar sig. Så nu inväntar vi rond 2 då.

776
412
Johnexotics:
Ja detta är en vinst allfall få se vad nästa blir

117
119
aldabrachelys:
Hur vet du att folk inte kan hålla krokodiler Johnexotic. Bara för att du inte är beredd att bygga en sådan anläggning. Sen är det en del djur som de vill förbjuda bland annat fladdermöss och pungdjur. Om man kan ha en godkänd anläggning så varför  inte.
Bäst hade vart om alla som är medlem på forumet går med i en förening så vi får en röst.

Medlem i SHF
280
362
Jubari:
Väldigt viktigt att Djur Sverige är förberedda på fortsatt förändring och att vi är enade oavsett vilken typ av djur vi håller...

Förhoppningsvis tar de verkligen till sig i samband med att de drar tillbaka förslaget och faktiskt lyssnar framöver. Detta har varit en wake up call för många vad som kan ske - tack för att övriga hobbys hängde med I detta som gjort att många engagerat sig så det blivit så stort.

Hade de enbart gällt våra djur så hade de kanske inte omvärderat förslaget trots fint jobb från SHR m.m. 

Detta visar verkligen vad tyngd och antal innebär... fortsätt stötta föreningarna och SHR. Var alltid med.

117
119
aldabrachelys:
Helt rätt Jubari. Gå med i en förening 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 19
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild