Varför dränker sig mina isopods!?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
64
9
fmiaou:
Fuktigt vivarium, massa mossa och löv, dött trä, grenar och bark - you name it. ÄNDÅ går de och dränker sig i grodornas vatten. Varför? Vad vill de? Vad gör jag för fel? Det är "vanliga" P.laevis "orange"

26
14
Saga96:
De gör det inte med flit, troligen utforskar de bara och sen halkar de i. De är generellt rätt dåliga då att få grepp om glatta ytor och kan inte simma alls. Om de dessutom är i ett terrarium där en groda kan äta upp dem beror nog en del på att de springer i panik och inte ser sig för så noga.

om du kan ha en vattenskål med väldigt grund kant, där suggorna inte kan halka ner torde dödligheten bli mindre. Om det är horder av suggor kanske du helt enkelt har lite för många i terrariet? 

Medlem i SHF
64
9
fmiaou:
De syns aldrig utom när de har drunknat (eller jag har räddat flera stycken...) så det är svårt at räkna/veta, och det är alltid vuxna, inga små. För många?! För några månader sen var de ca 30 st...? På 45 x 45 botten...
De går med mycket små bombinajuveniler som jag aldrig sett bry sig om poddarna, även fall de sitter bredvid varann.
:-D 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild