Avel av ögonfransgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
2
Reptilemode:
Hej! Jag är ganska ny med ögonfransgeckor och skulle vilja börja avla på dom men jag är inte helt säker på hur man gör. Lägger man in hanen i honans terarrie och bara låter dom para sig? Hur länge ska äggen va i en inkubator och när brukar dom kläckas?
Mvh! 

5461
4186
Tropfrog:
Min rekommendation är att inte avla på ögonfransgecko. Marknaden är totalt övermättad och samtliga ungar förutom de som har väldigt ovanliga morpher är väldigt svårsålda.

Vi behöver helt enkelt inte fler uppfödare av ögonfransgecko i Sverige. Gör en enkel marknadsundersökning och inrikta dig på arter som det finns stor efterfrågan och dåligt utbud på istället.

Men, ja. Det är bara att släppa in hanen till honan sen löser de det själva. Kan vara bra att hålla koll och separera dem om de börjar att bråka.

Mvh
Magnus 

38
18
Patrik85:
Se bara till att ni har plats för ev ungar om dom inte blir sålda. Jag upplever att öganfrans gecko kan vara svårsålda på grund av det stora utbudet på just den arten.

3
2
Reptilemode:
Tack så mycket för svaren! Jag kommer mest avla för min egen skull och för att i framtiden få fram fina morphs och jag har ganska mycket plats :) Det här är mest för att komma in i avel av geckos och kommer sen gå över till en annan gecko art :)
Mvh! 

5461
4186
Tropfrog:
Fina morphs kommer med en kopiös mängd svårsålda syskon. Förbered dig på väldigt många terrarium eller att bli duktig på avlivning.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
93
70
Da_wall:

Som Magnus säger avla inte på dom bara för att. Marknaden är mättad. Kanke kolla lite mer på Gargoyle dom är inte lika vanliga som ögonfransarna.  Lycka till hur du än gör .  Mvh / Dan 

3
2
Reptilemode:
Har faktiskt tänkt lite på gargoyle också. Tack för svaren!
Mvh 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild