Vattenväxt till grodor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
31
1
Langstrumpan:
Vi har några klockgrodor och där deras vattendel utgörs av ett stort fat med ca 5-6 cm djup. Jag funderar på om man kan ha någon vattenväxt som skulle kunna trivas där. Vattnet byts ca 1 ggr/v så den måste tåla lite stök... Jag har funderat på Javamossa, tror ni att det skulle gå? Friflytande eller fastbunden i en sten? Något annat? Helt vanlig andmat?

5606
4292
Tropfrog:
Javamossa kan säkert fungera. Hornsärv är också en fantastisk växt under såna förutsättningar.

Bäst är att filtrera mer och byta mindre vatten ur ett rent växtperspektiv. Då bryts grodornas avfall ner till för växterna livsviktigt nitrat. När de tar upp nitratet så håller de vattnet rent på restprodukter och ger grodorna bättre miljö och dig mindre jobb.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
31
1
Langstrumpan:
Tropfrog skrev:
Javamossa kan säkert fungera. Hornsärv är också en fantastisk växt under såna förutsättningar.

Bäst är att filtrera mer och byta mindre vatten ur ett rent växtperspektiv. Då bryts grodornas avfall ner till för växterna livsviktigt nitrat. När de tar upp nitratet så håller de vattnet rent på restprodukter och ger grodorna bättre miljö och dig mindre jobb.

Mvh
Magnus 

Hornsärv var ett bra förslag! Det hade jag inte tänkt på - skall testa! Skall bli intressant att se om det även kan hjälpa till med vattenkvaliteten. :)

775
412
Johnexotics:
Jag har Limnobium laevigatum väldigt snyggt :) säljer även

5606
4292
Tropfrog:
Langstrumpan skrev:

Hornsärv var ett bra förslag! Det hade jag inte tänkt på - skall testa! Skall bli intressant att se om det även kan hjälpa till med vattenkvaliteten. :)

Bra filtrering är nr1. Växterna tar sen upp restprodukterna och minskar behov av vattenbyten.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild