Full fart i trädgårdsdammen.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

31
31
Nickesnoken:
Nu är det full fart på grodorna i trädgårdsdammen. I kvällsmörkret hör man dem sjunga. Det ligger redan högar med ägg i dammen. Ville bara skriva av mig och dela glädjen. Snart kryllar det av snokar också, förra året hade jag 7st framme samtidigt. 

15
32
Mathias22:
Nickesnoken skrev:
Nu är det full fart på grodorna i trädgårdsdammen. I kvällsmörkret hör man dem sjunga. Det ligger redan högar med ägg i dammen. Ville bara skriva av mig och dela glädjen. Snart kryllar det av snokar också, förra året hade jag 7st framme samtidigt. 

Var i landet ligger denna damm?

31
31
Nickesnoken:
Några mil öster om Göteborg

31
31
Nickesnoken:

31
31
Nickesnoken:

31
31
Nickesnoken:
Dammen är 3m i diameter och tillägnad grodorna. I denna finns det ingen fisk. Den mynnar ut i en damm som är närmare 10m lång och 4m bred. Där finns det koi, guldid och guldfisk. Grodorna tycks ha förstått vart de ska lägga äggen för i den stora finns det inte ett ägg. 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2700
2519
anders:

Härligt! Håller den vatten hela året, eller torkar den ut?

31
31
Nickesnoken:
Håller vatten... men nivån sjunker något när det är långvariga värmeböljor.  Lite jobbigt att klippa gräsmattan när alla smågrodor lämnar dammen, hundratals grodor brukar det bli. Skatorna äter en del av dem har jag märkt och snokarna tar flera av de större. 

Medlem i SHF
4057
5116
Jonas_:
Kul! Våren är en fantastisk årstid! Jag såg två mindre salamandrar i min damm i höstas, även frekventa besök av paddor i diverse storlekar. Dock har jag guldfiskar i min damm som är där året runt... Så några lekande groddjur har jag inte sett ännu.

Alltid spännande att kika på olika besökare runt dammen, fåglar, insekter,, igelkottar och en räv brukar stanna för att dricka : ) 

31
31
Nickesnoken:
Några salamandrar har jag inte sett i min damm. Vi räknade till minst 30 grodor i dammen idag.. Förra året dök det upp flera sorters trollsländor kring dammen. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild