Anlita terrarie byggare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
ireswe:

Jag är inte jätte händig men hade velat ha special måtts byggda terrarium till mitt spindeldjur, min ögonfrans gecko och till mina framtida djur. Vet någon här nån person eller företag som man kan anlita för att bygga terrarium åt en? Helst i skåne men jag accepterar gärna svar från andra ställen också.

Tack i förväg och ha en fortsatt trevlig dag.

775
412
Johnexotics:
ireswe skrev:
Jag är inte jätte händig men hade velat ha special måtts byggda terrarium till mitt spindeldjur, min ögonfrans gecko och till mina framtida djur. Vet någon här nån person eller företag som man kan anlita för att bygga terrarium åt en? Helst i skåne men jag accepterar gärna svar från andra ställen också.

Tack i förväg och ha en fortsatt trevlig dag.

Cyberzoo bygger inte men skickar har du kollat deras utbud?

2
0
ireswe:
Johnexotics skrev:

Cyberzoo bygger inte men skickar har du kollat deras utbud?

Ja, dem har defenitivt för min Gecko men mitt spindeldjur hade jag inte köpt något som dem har. Jag hade ändå velat ha längre än vad som finns att köpa för min gecko. Jag tänke även mer för framtiden, för jag vill ha en kungsboa och terrarium som är 300cm i längd. Cyberzoo säger själv att sådana terrarium går inte att hitta på marknaden.

775
412
Johnexotics:
ireswe skrev:

Ja, dem har defenitivt för min Gecko men mitt spindeldjur hade jag inte köpt något som dem har. Jag hade ändå velat ha längre än vad som finns att köpa för min gecko. Jag tänke även mer för framtiden, för jag vill ha en kungsboa och terrarium som är 300cm i längd. Cyberzoo säger själv att sådana terrarium går inte att hitta på marknaden.

Ja då kommer du behöva bygga ett. Lägg ut en annons här på td du söker hjälp 

Medlem i SHF
4057
5114
Jonas_:
Finns ju några som heter terrariebyggarna. Dom verkar ha gott rykte, jag har ingen personlig erfarenhet. Men säkert värt att kontakta dom. Verkar även bygga terrarium efter kundens storlekskrav. 

terrariebyggarna.com/?srsltid=AfmBOooMQ1v3kGoNyGx9PXvaSdLEuPsveFy1qKeem82Kx8GIqDJFq1Lq

Problemet när man har större terrarium är att dom oftast inte går in genom en vanlig dörr utan att dom måste byggas på plats. Då tänker jag såklart på dom andra måtten än längden på terrariet. Det kanske bara är jag som tar för givet att djupet/bredden blir över 80cm : ) 

100 eller gärna 120cm djupt skulle jag haft på ett så långt terrarium (formplyfa och osb skivor är 240×120). Alltid bra att utnyttja hela skivor om man vill ha stort. 

Kanske finns privatpersoner i ditt område som vill bygga mot betalning. 

Annars är det faktiskt enklare än många tror att bygga ett terrarium själv eller med en vän. 

Hoppas det löser sig.

Medlem i SkHF
98
57
Kenneth58:
Terrariebyggarna bygger efter önskemål, har även standardstorlek.

Åled bygger även efter önskemål, vet inte om det bara är glas terrarium.

775
412
Johnexotics:
Rekommenderar dock inte terrariebyggarna. Första jag köpte av dom blev fuktskadad. Fick ett nytt så var det lite skevt i fronten och skjutlisten räckte inte hela vägen 

Medlem i SkHF
98
57
Kenneth58:
Har haft 9 st inga problem alls
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild