Vad kan jag ändra/lägga till/förbättra?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
1
Anton92:
Hej, 

Detta är mitt första terrarie någonsin, jag har bara gått på känsla när det kommer till inredning och layout, så skulle uppskatta lite tips, tankar och förslag på hur jag kan förbättra det. Vad hade ni gjort annorlunda? 

Jag ska sätta upp klätterväxter för att täcka sladdarna på väggarna, kanske även att de får klättra över hela bakre väggen för att minska på "tom yta". 

Skulle vilja fixa bättre klättermöjligheter för ormen också. Kanske fästa en större, spretig gren i taket eller på vänster vägg. 

Vattenskålen ska bytas ut till en mer diskret sådan, den vita är bara för tillfället. 

Värme, luftfuktighet, UVB osv har jag stenkoll på och de är på rätt nivåer. 

Terrariet är på 200x80x80 cm. Bilderna är tagna från lite olika vinklar, och två av dem är på varsin halva av burken. 

Alla tankar och förslag är välkomna!

68
61
Spikedreptiles:
Anton92 skrev:
Hej, 

Detta är mitt första terrarie någonsin, jag har bara gått på känsla när det kommer till inredning och layout, så skulle uppskatta lite tips, tankar och förslag på hur jag kan förbättra det. Vad hade ni gjort annorlunda? 

Jag ska sätta upp klätterväxter för att täcka sladdarna på väggarna, kanske även att de får klättra över hela bakre väggen för att minska på "tom yta". 

Skulle vilja fixa bättre klättermöjligheter för ormen också. Kanske fästa en större, spretig gren i taket eller på vänster vägg. 

Vattenskålen ska bytas ut till en mer diskret sådan, den vita är bara för tillfället. 

Värme, luftfuktighet, UVB osv har jag stenkoll på och de är på rätt nivåer. 

Terrariet är på 200x80x80 cm. Bilderna är tagna från lite olika vinklar, och två av dem är på varsin halva av burken. 

Alla tankar och förslag är välkomna!

Till vilken art?

Mvh Jonatan

5
1
Anton92:
Spikedreptiles skrev:

Till vilken art?

Mvh Jonatan


Just det, det kan ju vara bra att veta!
Det är till en superdvärgnätpyton. 

68
61
Spikedreptiles:
Anton92 skrev:


Just det, det kan ju vara bra att veta!
Det är till en superdvärgnätpyton. 

Skulle sätta in en större vattenskål som den kan åtminståne delvis ligga i och sedan som du redan har nämnt fler klätter möjligheter. Personligen hade jag gått med bara levande växter också men det är inte världens ände om man inte har det :)

5
1
Anton92:
Spikedreptiles skrev:

Skulle sätta in en större vattenskål som den kan åtminståne delvis ligga i och sedan som du redan har nämnt fler klätter möjligheter. Personligen hade jag gått med bara levande växter också men det är inte världens ände om man inte har det :)


Han får plats i vattenskålen två gånger om som det är nu, han är bara fyra månader gammal. Men kommer absolut att byta till en större så fort han växer ur den :)
Ja jag har funderat på levande växter, men det får bli ett lite mer framtida projekt.
Tack för dina ord! :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild