Invånare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i SHF
83
22
fmiaou:
Själv kör jag med Bombina orientalis på marken - i vattnet räkor, och i träden anolis roquet summus.

Medlem i SkHF
1077
1221
NellyNiklas:
Tropfrog skrev:
Jag skulle avråda att blanda pilgift och phelsuma då de kommer från olika världsdelar. Då skulle jag själv hellre funderat på mantella-phelsuma, bägge från Madagaskar, eller den mer beprövade kombinationen pilgift-jungfrugecko. Den är ju klassisk.

En tanke som slog mig är att dendrobates leucomelas är introducerad och naturaliserad på Hawai, där finns också en väldigt fin jungfrugecko med inverterad teckning. Det hade varit en kul kombination.

Mvh
Magnus

Om jag inte minns fel så finns även Phelsuma laticauda (dock införd) på Hawaii. Så i detta fall så skulle pilgift+daggecko fungera.

Att de två arterna befinner sig på samma ö är givetvis en sak, men huruvida de två delar på samma mikroklimat är dock en annan. Jag brukar främst se P.laticauda bland husen. Jag är personligen mest osäker kring hur paludariumet påverkar situationen. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild