Vilken foderstorlek?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Nordlinder11:
Hej! Jag har en kp på 1380g isch och undrar om jag ska ha medium eller large eller någon annan storlek på mus/ råtta, har nyss köpt honom (inte fått hem än, vill veta sånthär innan) förra ägaren gav honom dagsgamla kycklingar, och jag har ankor å har inte mage att mata honom de då, så tänkte testa att byta till mus och isåfall vilken storlek?

Medlem i SHF
4
3
Kjellee:
Jag skulle köra 90-150g råtta en gång i veckan. Antar att de e en hona. Hanar kör ja 60-90g råtta en gång i veckan ca. Ibland kan det bli en vecka utan med

3
0
Nordlinder11:
De är en hane men han är väldigt stor bara haha, tack så mycket för svar!
Men jag har tänkt att typ banta han lite, för förra ägaren gav han mat när han "såg hungrig ut" å de är ju typ hela tiden men vill få så jag matar varannan vecka eller var 3dje, de skulle vara jättebra. Vad rekommenderar du då?

1
0
Mr_Snake:
1 gånng i veckan. Inte konstigt att KP kommer mat vägra då.

En vuxen KP ska inte ha mat oftare en var 4-6 vecka om du inte vill ha en "fet" kp

Hane i din storlek är det lagom att mata med råtta 90-150 g
Hona i samma storlek är det lagom att mata med råtta + 150 g

Jag har honor på 3-4 kg som får 300-400 g var 6:e vecka, det är lagom. Då mat vägrar dom aldrig.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild