Gråsuggor larver?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
1
wilma_ringborg:

Har en "critter keeper" med gråsuggor (kommer inte ihåg specifik art) de är vita, vissa har ett grått typ streck i mitten. Har hittat larver där i, som är typ samma färg som gråsuggorna.
Har läst att de är larver när de kläcks men blir lite fundersam eftersom larverna jag har sett har varit ca 2mm, lika stora som de största gråsuggorna men det finns gråsuggor som är mindre, ca 1mm.

Kan de bli mindre när du utvecklas till gråsugga eller vad är det för larver. Är mest rädd att det ska vara något som kommit från min ögonfransgeckos avföring (som jag lagt in till dem). 

Skulle uppskatta hjälp! :)

41
31
Saga96:
Nej, larverna är inte gråsuggor, gråsuggor ser ut som gråsuggor från det att de kläcks, de har lite färre ben och några andra mindre skillnader, men när du kan se dem är de gråsuggs-formade. Larverna är något annat, lägg upp en bild så kanske nån kan säga vad det kan vara.

5436
4170
Tropfrog:
Larver är ett förstadie till adulta insekter. Gråsuggor är inte insekter och har inget larvstadie.

Identifiering av insekter baserat på en bild på dess larv är i princip omöjligt. Det du behöver göra är att reda ut vilken insekt som rimligtvis kan ha kommit.in i burken och lagt ägg. Den finns i ditt hem, den är sannolikt flygande och den är tillräckligt liten för att kunna ta sig in i din kultur.

Ett annat alternativ är förstås att vänta tills larverna metamorferats, då är det lättare att identifiera insekten.

Mvh
Magnus 

41
31
Saga96:

Tropfrog skrev:
Larver är ett förstadie till adulta insekter. Gråsuggor är inte insekter och har inget larvstadie.

Identifiering av insekter baserat på en bild på dess larv är i princip omöjligt. Det du behöver göra är att reda ut vilken insekt som rimligtvis kan ha kommit.in i burken och lagt ägg. Den finns i ditt hem, den är sannolikt flygande och den är tillräckligt liten för att kunna ta sig in i din kultur.

Ett annat alternativ är förstås att vänta tills larverna metamorferats, då är det lättare att identifiera insekten.

Mvh
Magnus 

Beroende på vad för typ av larv kan det gå att identifiera ända ner till art, förutsatt bra nog bilder. Men om du kan få en okej bild borde det i alla fall gå att se om det är nematoder eller en faktisk larv, och om den är något som borde kollas för din gecko hos veterinär.

5436
4170
Tropfrog:
Saga96 skrev:

Beroende på vad för typ av larv kan det gå att identifiera ända ner till art, förutsatt bra nog bilder. Men om du kan få en okej bild borde det i alla fall gå att se om det är nematoder eller en faktisk larv, och om den är något som borde kollas för din gecko hos veterinär.

Det är inte jag som har larver i mina gråsuggor.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild