Majsorm, vad för morph? Normal?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
4
Luisreca:
Hej köpte denna majsormen och undrar vilken morph den har, någon som har bra koll? :)

697
364
Johnexotics:
Borde inte säljaren veta det ?

5270
4025
Tropfrog:
Nu är jag ingen expert på morpher, men har läst lite. Det som verkar mest interesant för en morph interesserad och det som gör en  morph orm värdefull är de underliggande anlagen och släktskap. Det är ingenting man kan se på en bild, det behöver man få reda på av säljaren.

Om ormen inte skall gå i avel är morphen inte särskilt viktigt att veta. Då spelar det bara roll om du själv gillar den eller inte. Vilket du uppenbarligen gör eftersom du beslutade att köpa den.


Mvh
Magnus 

7
4
Luisreca:
Självklart spelar det inte så stor roll eftersom ja inte tänkt avla på dem men jag kände att det hade varit kul veta annars hade jag inte lagt ut frågan.

7
4
Luisreca:
Är ingen expert heller men jag har fått för mig att man visst kan se morph till viss del om man är en person som har koll på majsormars genetik. Sen kan man såklart inte se vad den har för underliggande gen (hets). Det får man skicka in och kolla upp.

7
4
Luisreca:
Johnexotics skrev:
Borde inte säljaren veta det ?

Han kunde inte svara på det. 

697
364
Johnexotics:
Var han uppfödaren ?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild