Handel angående produkter fråm cites listade arter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

6
2
DeviDevv:
Hejsan,

jag är gymnasieelev och har börjat ett UF (ung företagande) för mitt sista år. Mitt projekt går ut på att göra smycken i cabochoner med reptil (främst orm) öms skinn. Dock har jag nydligen fått förklarat att jag ej kan göra handel/sälja produkter som använder produkter från cites listade arter. Jag har nämlingen ett boa constrictor imperator öms som jag tänkte använda ursprungligen men eftersom det är en cites listad art förmodar jag att jag inte kan använda det? Jag har inte hittat några tydliga texter eller skrifter på jordbruksverket gällande öms, men tänker eftersom det är en restprodukt att de ej kan användas? 

Hoppas någon kan förtydliga mina funderingar!

58
46
Spikedreptiles:
DeviDevv skrev:
Hejsan,

jag är gymnasieelev och har börjat ett UF (ung företagande) för mitt sista år. Mitt projekt går ut på att göra smycken i cabochoner med reptil (främst orm) öms skinn. Dock har jag nydligen fått förklarat att jag ej kan göra handel/sälja produkter som använder produkter från cites listade arter. Jag har nämlingen ett boa constrictor imperator öms som jag tänkte använda ursprungligen men eftersom det är en cites listad art förmodar jag att jag inte kan använda det? Jag har inte hittat några tydliga texter eller skrifter på jordbruksverket gällande öms, men tänker eftersom det är en restprodukt att de ej kan användas? 

Hoppas någon kan förtydliga mina funderingar!

Kommer inte ihåg hur det var med produkter från reptil så vågar inte riktigt svara på det men jag skulle ha mejlat jordbruksverket och frågat om jag vore du.

Mvh Jonatan

6
2
DeviDevv:
Yes har redan mejlat länstyrelsen och väntar på svar :)

76
80
c0rr1z:
DeviDevv skrev:
Yes har redan mejlat länstyrelsen och väntar på svar :)


Bra där. De (iallafall i mitt län/område) brukar svara ganska snabbt och utförligt. Du får gärna dela svaret här sen. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild