Pris djuren?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SmHF
2
6
Hammare:
Hej
Ser att många inte prissätter sina djur på köp o sälj eller vill ha bud, det var över 15 år sedan jag hade ormar och priserna borde ha ändrats en hel del.
Varför vill man inte säga vad man vill ha för djuren? Ganska svårt att veta rimliga priser på många djur när man inte varit med i svängen på länge plus att många utav djuren/ morpher inte ens fanns att få tag på.


Mvh Anders Hammare 

5245
4009
Tropfrog:
Jag tänker att det alltid finns kontaktuppgifter i annonserna. Saknas pris så är det vara att fråga.

Mvh
Magnus 

Medlem i DHF
72
112
hansh:
Välkommen tillbaka.
Snart är du fast igen.......
Jag gör det enkelt för mig och hoppar över de annonser som saknar pris. Vill man inte sätta ut pris får man inget sålt (till mig iallafall).

Medlem i SmHF
2
6
Hammare:
hansh skrev:
Välkommen tillbaka.
Snart är du fast igen.......
Jag gör det enkelt för mig och hoppar över de annonser som saknar pris. Vill man inte sätta ut pris får man inget sålt (till mig iallafall).



Jag är så sugen igen, trånar lite efter australiska pyton just nu

203
264
Lordguras:
Säljer man dyra djur knackar skatteverket på efter ett tag. 

14
17
Mayhem:
Finns många anledningar till varför man inte sätter pris.
Många förutsätter att man har koll på hur marknaden ser ut pris mässigt
En del vill inte att skattemyndigheten ska få veta
Andra av ren lathet.
Vissa har det som ett system där köparen får ge ett eget pris för att försöka mjölka köparen och spela på dess okunskap för att sälja det för ett överpris.


Jag tror att man genom att inte sätta ut ett pris går miste om många potentiella köpare.

 Jag köper väldigt lite djur överlag nu för tiden. Men jag besöker ofta TD och tittar på K&S och brukar strunta i de annonserna utan pris.
Vilket tydligen fler än jag gör.

5245
4009
Tropfrog:
Att vara rädd för skatteverket och försöka att undvika att de kontrollerar en är ett kriminellt beteende. Om så är fallet är det inga mäniskor jag vill göra affärer av.

I hobbyverksamhet får man omsätta 40000 om året utan vinst. Kontantprincipen gäller i 5 år, så du kan i princip ha ett överskott på 200000 så länge du återinvesterar i din hobby inom 5 år. Tolkningen är väldigt vidlyftig. En investering i en friggebod på tomten att idka hobbyverksamhet i eller en resa för att studera djuren i det vilda är exempel på godkännda investeringar.

Det är inte orimligt att folk som omsätter 200000 kr på 5 år eller går med vinst skattar för det. 

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild