Pärlödle unge som vibrerar

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
Green:
En av mina pärlödleungar från mai har börjat vibrera. Detta är lita av och på, hva tusan är detta? Har tre styck tilsamman, och inte sånt på dom två andra.

Har hållit på med dessa några tiår, och aldri sett något liknande - kan det vara något nervproblem?

Medlem i SHF
100
69
do_it:
Låter som mbd, ger du bra uv ljus och vitaminer/calcium?

5
0
Green:
do_it skrev:
Låter som mbd, ger du bra uv ljus och vitaminer/calcium?

Har inte sett något mera tecken på denna vibrasjon. Har bytt UV 12. agust, så saknad på UV-ljus borde det inte vara. Alt av foderdjur åker ned i en kärl med kalcium och vitamin för det utfodras.

MBD = minimal brain dysfunction ?

Skal följa med och se om något går i riktig eller fel väg. Har djuret fått MBD så är det inget som det blir av med. Det tilståndet är kommit för att bli. Har odlat på denna arten i många år, och detta är den första gången jag har sett detta på mina djur. Tackar för vägledning.

Medlem i SHF
100
69
do_it:

Metabolic bone disease (MBD) är en bensjukdom, ungefär som benskörhet hos människor, där kan du läsa vidare och kanske hitta ngt nyttigt? Inte säkert att det är det ditt djur lider av men vill man veta säkert så är det väl undersökning hos veterinären men det kanske det inte är värt. 

lycka till och hoppas det löser sig.


5
0
Green:
Konstigt att ett djur skal ha det, men så kan hända. Hadde 5 stk i kullen, och inte några andra visade tecken. Hur kan veterinären se tecken? Har sett anda lacertor med dette förut, krokiga ryggar, deformerande käkar, och svansar som inte är raka. Självklart många grader av det här. Detta djur ser helt normalt ut, fortfarande många olika grader av MBD vil jag tro. Tackar för bra svar. Hälsning från Green
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild