Glasrutor till terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Endunge:
Hej

Jag har byggt tre stycken 120x50x50 terrarium som nu behöver glidlister samt glas för att bli kompletta. Någon i Skåne trakterna som har något att rekomendera? har ingen erfarenhet eller kunskap om kapa glas själv. Bor i Svalövs kommun så allt inom någon timmes körväg är intressant, kom gärna med förslag

Med vänliga hälsningar Emil

15
2
timlajolla:
För glas kan du bara gå till din närmsta glasmästare och få utskuret, här kan man också beställa: interglas.se/shop/polerad-kant-klar-113c1.html eller terrariebyggarna: terrariebyggarna.com/collections/gor-det-sjalv-hornan/products/glas-till-terrarium

Skjutlister finns hos terrariebyggarna terrariebyggarna.com/products/skjutglaslister-plast?srsltid=AfmBOopaURqq6lLG8EzT13l1BQv8FrqHLnGQt3_PncIYM1uPVaVq5PSf

3
0
Endunge:
Tack. 

5268
4022
Tropfrog:
Tropiska rum i genevad har skjutlister. Inte säker om det räcker med en timme från Svalöv, kanske lite mer. Men definitivt ett trevligt utflyktsmål, väldigt fin affär.


Glas finns hos din närmaste glasmästare.

Mvh
Magnus

Medlem i SHF
4042
5086
Jonas_:
Jag köper både glas och skjutlister hos min lokala glasmästare. Alla glasmästare runtom i landet tillhandahåller säkert glas och lister som passar till det glaset du väljer. Bara kontakta dom i närheten för prisförslag : ) 

5268
4022
Tropfrog:
Jag har haft svårt att hitta lister hos mina lokala glasmästare. Visst, de kan ta hem, men det brukar krävas 20 meter hos grosisterna. Om det inte är något de brukar sälja så blir kravet på mig också att beställa 20 meter vilket jag inte har behov av.

Det kanske ser annorlunda ut på andra ställen.

Mvh
Magnus 

3
0
Endunge:
Har kontaktat två lokala glasmästare men priset hos dem är mer än dubbelt i jämförelse med tillexempel terrariebyggarna.com/collections/gor-det-sjalv-hornan/products/glas-till-terrarium
Därför jag frågade här för att se om priset ifrån dem va orimligt.

5268
4022
Tropfrog:
Glas  tillverkas i 120×240 skivor. Varje skiva genererar olika mycket spill beroende på vad man vill ha ut av dem. En glasmästare som vanligtvis arbetar med större stycken kanske blir tvungna att täcka kostnaden för spill av dig och det blir dyrare. Om du hittar en glasmästare som sparar på allt spill går det att få extremt bra priser. Tyvärr är detta ovanligare än fört.

Att tex terrariebyggarna som normalt arbetar med mindre stycken och då kan minimera spill är billigare än de som måste ta betalt för spill är naturligt.

I vilket fall är det alltid lönt att jämföra när det gäller glas. Det varierar kraftigt från säljare till säljare.

Vad som är rimligt att betala avgör du. Vad som är rimligt att ta betalt avgör glasmästaren. Bara om det anses vara rimligt från båda håll kan affär vara aktuellt.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild