Ohyra i min dubiaodling :(

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
4
0
Aeris:

Jag har märkt att det kryper något på maten jag lägger in hos mina dubior. Jag har terrarie-jord med lite kokosfiber som substrat men torrt. Det har väl hänt att vattnet spillt ut nån gång eller att de dragit kokosfiber över vattnet som sedan "runnit" över med det.. Men torkar ju ganska snabbt. Har inte sett att ohyran är på kackerlackorna, bara maten. 

Finns det något sätt att bli av med ohyran innan det tar över? Jag ska rensa allt snarast (helst idag) men tänkte om det finns något mer jag kan passa på att göra? 

Vet att såpa utblandat med vatten är grymt effektivt på mina krukväxter dom gånger det har hänt att de fått bladlöss så kommer rengöra deras terrarium med det men kan jag"dunka" mina små vänner i ett sånt bad med? ????
Fattar att det kanske inte är det bästa men det KRYPER i mig i vetskap att de har löss/ohyra/vad det nu är!! 

Tacksam för tips och råd!!


Medlem i SHF
74
93
Fafnerian:
Har du bilder?

Medlem i SHF
4
0
Aeris:

Jag hade inget färskfoder hos dom just nu men tydligen gillar de torrfodret också...

Skitsvåra att ta bild på! >.<


Medlem i SHF
100
69
do_it:
Fuktkvalster är ju en klassiker, vita små kryp.
de dör ut om man håller lådan torrt, de exploderar gärna om det blir fuktigt. 

62
33
bufo_bufo:
Svårt att se på bilden, men är du säker på att det inte är hoppstjärtar? I så fall gör de bara nytta. :)

Jag har precis som du min odling i en låda med substrat och korkbark, och har även hoppstjärtar och gråsuggor som hjälper till att hålla rent. Har lite fuktigare i ena hörnet så de ska trivas, och har inte haft några problem med kvalster hittills.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild