Kungspyton - träff innan beslut

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
1
Tritonslinda:
Hej 

Jag är mamma till en dotter på 13 år som gärna vill ha en kungspyton. 
Vi har försökt att ta reda på information och var på mässan i Malmö. Jag känner dock att jag gärna skulle vilja träffa någon som har en kungspyton. Gärna få träffa ormen under lite mer normala förhållanden än på en mässa. Kunna få ställa nybörjarfrågor. Jag är själv ganska rädd för ormar men tror att det skulle kunna gå över då dottern matat mig med bilder av ormar i tid och otid. 

Vi är alltså Intresserade av att få lite mer faktisk närkontakt med en orm och dess ägare innan vi bestämmer om vi själv ska köpa en egen orm. Är det någon som skulle kunna tänka sig att träffa oss? Vi bor i Älmhult men kan åka 1-2 timmar, så Småland, Skåne  Halland och Blekinge.
/Linda

66
21
09an:
En bra ide kan vara att åka till en djuraffär där de har ormar, nästan alltid finns det kungspyton på de affärer som har reptiler och det brukar inte vara något problem att få titta på och kanske hantera en orm. Dock får man tänka på att djur i butiker kan vara stressade. 

3
1
Tritonslinda:
Tack för tipset

5268
4022
Tropfrog:
Jag tänker tropiska rum i genevad. Det borde vara inom din räckvidd. Det är en bra affär med en ägare som själv är kunnig och interesserad.

Mvh
Magnus 

493
209
David:
Tropiska Rum i genevad kan jag också rekommendera. Jag bor i markaryd men har tyvärr inga kungspyton.

3
1
Tritonslinda:
Men vad bra, tack vi ska absolut åka dit. Tack snälla för tipset.

5268
4022
Tropfrog:
Ring och kolla om de har kp inne innan ni åker dit.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild