Limma fast plast på glas?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
2
wubbadubba:
undrade vad folk använder för att lima fast plast delar på glas, tänkte använde superlim fast far rädd att det skulle låstna efter ett tag

Medlem i SHF
4043
5088
Jonas_:
Glassilikon skulle jag använt. Om det är i ett terrarium åtminstone. Beror lite på vad som ska limmas, vart det ska limmas osv : ) 

5292
4047
Tropfrog:
Det är två svåra material att sammanfoga. Om det skall vara vattentätt så skulle jag säga omöjligt. Silikon funkar om det gäller stora ytor och låg belastning. För mindre ytor och högre belastning så är det enda som funkar superstrong fix and seal. Men även den produkten har sina begränsningar. Glas och plast är helt enkelt inte kompatibla. Plast är bäst att svetsa eller smältlimma. Glas är bäst att silikona. Två material och metoder som inte är kompatibla helt enkelt.

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
56
9
fmiaou:
wubbadubba skrev:
undrade vad folk använder för att lima fast plast delar på glas, tänkte använde superlim fast far rädd att det skulle låstna efter ett tag

Ja usch - jag har testat och det har inte funkat. Först använde jag gorilla. Det blir inte vattentätt, och limmet blir sprött efter ett tag och lossnar väldigt lätt. Sen testade jag silikon, men det var helt omöjligt att få det tätt, också. Så jag gav upp det projektet och löste det med dammbygge istället :-) stock, sten, sand.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild