Borneo biotop paludarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

99
98
Spikedreptiles:
Var ett tag sedan man uppdaterade här men nu börjar det ta form! (vrid på huvudet för att se bilden, vet inte hur man roterar bilderna på forumet...)

99
98
Spikedreptiles:
Träd klara, nu till att festa hygrolon på fogskummet emellan. Om allt går som det ska så är det klart inom två veckor!

215
274
Lordguras:
Spikedreptiles skrev:
Träd klara, nu till att festa hygrolon på fogskummet emellan. Om allt går som det ska så är det klart inom två veckor!

wow

99
98
Spikedreptiles:
Då var det äntligen klart! Eller ja... 80%... Har bara ca 10 växt arter av ca 50... resten kommer i vinter och nästa år :/ men detta får duga tillsvidare. Grodorna får flytta in om någon månad eller så, så att allt får växa in sig. Kommer lägga ut fler uppdateringar på instagram @spikedreptiles

99
98
Spikedreptiles:
Nu är regn kammar systemet uppsatt lagom till borneos regn säsong! Förhoppningsvis kan man nu förvänta sig ägg i framtiden :) har en video på instagram @spikedreptiles på när det är igång ifall man är intresserad :)

5434
4170
Tropfrog:
Hmm. Jag har inte instagram så jag kan inte se hur det fungerar. Därför en fråga som kanske lösts om jag haft :)

Regnkammarsystem brukar innebära ett system som cirkulerar vattnet inom terrariet. Men jag ser dysor i bilden. De får inte vatten från vattendelen i terrariet?

Mvh
Magnus 

99
98
Spikedreptiles:
Tropfrog skrev:
Hmm. Jag har inte instagram så jag kan inte se hur det fungerar. Därför en fråga som kanske lösts om jag haft :)

Regnkammarsystem brukar innebära ett system som cirkulerar vattnet inom terrariet. Men jag ser dysor i bilden. De får inte vatten från vattendelen i terrariet?

Mvh
Magnus 

Ingen instagram går att lösa! Laddade upp klippet till youtube också (länk nedanför). Har en pump med ett litet filter runt om den som sitter i vattendelen. Funderade först på att ha att den pumpar vatten utifrån in för mindre underhåll på systemet men i och med att jag kommer ha att den står på en del under regnperioden för aveln på grodorna så skulle det inte gå utan jag samtidigt står och öser ut vatten ur vattendelen för att förhindra översvämmning. Men allt är uppsatt för att enkelt kunna koppla bort och göra rent utanför :) Dysorna är separat kopplade till ett tradionellt bevattningssystem utanför :)

youtube.com/shorts/HSyic47sicE?si=8q1pmTn0PBt3z1hk

Mvh Jonatan

5434
4170
Tropfrog:
Mycket bättre. Nu förstår jag och du har en ny prenumerant :)

Jag trodde ett tag att du kopplat pumpen i vattendelen till dynorna. Det hade varit katastrof.

Mvh
Magnus 

99
98
Spikedreptiles:
Tropfrog skrev:
Mycket bättre. Nu förstår jag och du har en ny prenumerant :)

Jag trodde ett tag att du kopplat pumpen i vattendelen till dynorna. Det hade varit katastrof.

Mvh
Magnus 

Hehe nej nej, det hade slutat i en ändlös plåga haha

5434
4170
Tropfrog:
Dysorna! Jäkla autocorrect. Men ja, om dynorna blir blöta stämmer en ändlös plåga ganska så bra också, LOL.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild