Vipera berus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

459
138
Pakke:
vipera84 skrev:

Jag måste få köpa en berus av någon uppfödare och sen om han/hon bryter mot vissa regler är dens business 

Så länge djuren är friska och glada är jag nöjd

Nej nej. Absolut inte. Du ska aldrig köpa av falska uppfödare om deras reptiler är enligt vilda trots uppfödare påstår att de är uppfödda i fångenskap.

Sök efter en uppriktiga uppfödare som har reptiler som kommit från ryss, finland eller ngn annan land. Även svensk lokalitet som är uppfödda i fångenskap i några generationer eller flera än 5 generationer på andra länder, speciellt i tyskland.

Jag köper aldrig på deras falska buniness trots deras djur är frisk och WC.

1275
1725
Falk:
Vipera84 vad har du haft för ormar sedan tidigare?

20
22
vipera84:
peter54 skrev:

Håller med Jonas, vilken trist attityd att gå ut med på en terrariesajt, den där sortens "reklam" vill nog ingen sajtvärd stoltsera med. Vore jag "in charge" åkte du ut direkt efter ett sånt uttalande. Det är ju att mer eller mindre uppmana till olagligheter som knappast gynnar vare sig djur eller ägare och framför allt inte sajten.

Jag känner till att man kan köpa exempelvis ryska cb Vipera berus och ta in dem till Sverige helt lagligt så länge dokumentationen är schysst, men att köpa eller sälja ungar av vildfångade svenska huggormar, låt vara att de är transporterade till Tyskland och kallas cb, låter inte rätt i mina öron och jag undrar verkligen om det går att få valid dokumentation på såna djur.

Tycker det är mer ni som sitter och kastar skit på andra och det är jag inte intresserad av 

Det jag bryr mig om som köpare är att det är ett friskt djur jag köper 

Sen kan man tycka vad man vill om regler eller annat 

Den diskussionen får ni ha själva 

20
22
vipera84:
Falk skrev:

Så jag har inga belägg för min kritik menar du?

Du får mer än gärna visa att jag har fel :-) Varsågod :

Vad har jag för skyldighet att redovisa för dig ? 

Är du gud eller någon form av orm-polis måhända 

Har du inget bättre för dig än att bråka så tycker jag ärligt talat att du borde gå om dagis 

Jag ställde en fråga i denna tråd och några av er börja snacka om massa annat som inte hör till saken

Det är väl fullkomligt självklart att jag vill köpa av en äkta uppfödare som inte har något fuffens för sig MEN det viktigaste är ändå att djuren som säljer är glada/friska krabater som blivit uppfödda på rätt sätt 

1275
1725
Falk:
Grejen är att det finns inte en endaste seriös person som skulle sälja en giftorm till någon som är helt utan erfarenhet. 
Likväl så är det j*vligt oansvarigt av en köpare som tex dej som är helt utan erfarenhet, skaffar ett giltigt djur.

Regler angående cw är för djurens bästa och inte ens det respekterar du. 

20
22
vipera84:
Falk skrev:
Grejen är att det finns inte en endaste seriös person som skulle sälja en giftorm till någon som är helt utan erfarenhet. 
Likväl så är det j*vligt oansvarigt av en köpare som tex dej som är helt utan erfarenhet, skaffar ett giltigt djur.

Regler angående cw är för djurens bästa och inte ens det respekterar du. 

Just nu talar du om dig själv

Du vet varken vem.jag är eller vilken erfarenhet jag besitter men du beter som en 4-åring i sandlådan så jag antar att erfarenhet inte är något du kan skryta med direkt 

Du har kanske blivit biten  något gång så du tänker att alla måste vara försiktiga 

Var lite trevlig i tonen och snacka lite mognare

Dessutom är referenser och erfarenheter något som man ger till säljaren 

953
1840
peter54:
vipera84 skrev:

Tycker det är mer ni som sitter och kastar skit på andra och det är jag inte intresserad av 

Det jag bryr mig om som köpare är att det är ett friskt djur jag köper 

Sen kan man tycka vad man vill om regler eller annat 

Den diskussionen får ni ha själva 

Det låter på din defensiva ilska som att du vet att du har fel, men framhärdar ändå för att du inte bara kan säga "okej, jag ska gå den legala vägen istället". Dina argument är ur juridisk synpunkt helt förkastliga och eftersom en sajt som denna är bunden av svensk lag, är det så klart inte okej att påstå att olagiga djur är helt okej bara de är friska. Detta är ingen "fria tider"-sida där man kan vräka ur sig vilka samhällsomstörtande påståenden som helst. De allra flesta medlemmar vill kunna hålla på med sin terrariehobby lika fritt som hittills. Med din modell är det snart slut på det.

1275
1725
Falk:

vipera84 skrev:

Just nu talar du om dig själv

Du vet varken vem.jag är eller vilken erfarenhet jag besitter men du beter som en 4-åring i sandlådan så jag antar att erfarenhet inte är något du kan skryta med direkt 

Du har kanske blivit biten  något gång så du tänker att alla måste vara försiktiga 

Var lite trevlig i tonen och snacka lite mognare

Dessutom är referenser och erfarenheter något som man ger till säljaren 

Snacka lite mognare, jo jag tackar =)

Dom flesta som håller gift är nog på min sida i våran diskussion, men iofs...du har ju en majsorm och en boa så dom erfarenheterna kanske räcker till att skaffa gift, vad vet jag? Jag gick ju bara den långa vägen.

81
154
Pngtaipan:
Börjar lukta lite troll om Tråd-skaparen..

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Pngtaipan skrev:
Börjar lukta lite troll om Tråd-skaparen..

Håller med.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild