Terrariehobbyn i median

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SkHF
1081
1227
NellyNiklas:
Året har precis börjat och det var på håret att Januari passerade utan incident, men icke. 

www.expressen.se/nyheter/sverige/fastighetsvarden-skulle-byta-las-mottes-av-ett-levande-krokodildjur/

Beklagligt.

Kommer fylla på efterhand som det dyker upp incidenter under året.

Mvh
Niklas

261
248
Formula76:
Det är ju själve jävelen att folk ska skaffa djur när de inte kan ta hand om sig själva ens.

732
389
Johnexotics:
Stackars kajmanen

38
32
CrossroadReptiles:
Bra initiativ till en tråd där vi kan hjälpas åt att hålla koll på vad som diskuteras (rapporteras om) i media rörande vår hobby.

En mer allmän sak jag reflekterat över när det gäller mediabevakningen av vår hobby är att nästan alla olyckliga händelser når riksmedia. Hade kajmanen istället varit en katt är det inte lika säkert att rapporteringen nått utanför lokaltidningen. Har under cirka 20 år läst min lokala tidning. Letar alltid efter artiklar som rör djurhållning på olika sätt. Under dessa år har jag läst en artikel rörande ett djurskyddsärende som gällde reptiler. Artiklar rörande djurskyddsärenden som handlar om katt, hund eller häst dyker tyvärr upp regelbundet (oftast en eller flera gånger varje månad). Naturligtvis är det fler som håller hund, katt eller häst än som håller reptiler men jag tycker ändå att det mesta pekar åt att de mer traditionella sällskapsdjuren procentuellt vanvårdas oftare än reptiler.

221
279
Lordguras:
Otaliga hundbett som det aldrig skrivs om. Många där barn blir bitna 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild