Vad fick ni med er hem idag?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

181
110
Stina:

Det bästa jag kom hem med var ett stort leende då jag sålde fler djur än jag vågade hoppas på :-)

I övrigt bottensubstrat, snirklig gren för inredning, syrsor och cgd pangea, foderstation.

741
681
Binks:
2 bananer, en halv loka, en liten påse cgd, en svenskuppfödd Begonia och ett gäng mus-fuzzies.
Tack vare Westman så kom jag hem utan Guppy.
Kom även hem utan p-bot så jag känner mig som en vinnare.

44
37
Strigel:

Jag är väldigt nöjd med mina inköp på mässan.

Och mässan i sig med besökare och utställare var väldigt tillfredsställande. Kul att som amfibieälskare se att såpass många säljare hade groddjur. Insekter och spindlar var det också gott om vilket alltid är kul att titta på. Vanligt är ju att det är alldeles för mycket KP och Leopardgeckos, tycker jag.

Det hade varit kul att snacka med fler härifrån, men jag har alltid ett väldigt stressat humör när jag är på mässorna så jag är dålig på att upptäcka och interagera med människor, fynden måste avklaras snabbt och effektivt och få full fokus.

Jag köpte två Rhinella Marina (Agapadda), honor, så hanen här hemma får något att titta på.
Två styck Occidozyga Lima (Flytgroda)
Fem Hymenochirus boettgeri (Dvärgklogroda)
En Pyxicephalus adspersus (Afrikansk Oxgroda)

Massvis med växter, foder och biosubstratskryp.

Var inne på att köpa en spindel eller två, men kunde inte bestämma mig för vilken art.

168
516
SHF:
Hej,

Vi som arrangörer vill rikta ett stort tack till alla besökare, försäljare och funktionärer som gjorde gårdagens Expo Stockholm så lyckat!

Tack till er alla,ingen nämd och ingen glömd!

Vi passar även på att bjuda in till nästa upplaga av Expo Stockholm, lördagen 27/5-2017 i Södertälje.

Expogruppen, SHF

18
4
Danielll:

Köpte en bci honduras. Sex år gammal men bara 1 meter lång :)

55
24
Mona:

Hämtade en trynsnok som var bokad och en Natrix maura. Skulle ha köpt foder och en armatur, men det glömde jag bort , får nog göra ett besök på Herpers.

Väldigt bra mässa med variation! 

741
681
Binks:
Strigel skrev:
Jag är väldigt nöjd med mina inköp på mässan.

Och mässan i sig med besökare och utställare var väldigt tillfredsställande. Kul att som amfibieälskare se att såpass många säljare hade groddjur. Insekter och spindlar var det också gott om vilket alltid är kul att titta på. Vanligt är ju att det är alldeles för mycket KP och Leopardgeckos, tycker jag.

Det hade varit kul att snacka med fler härifrån, men jag har alltid ett väldigt stressat humör när jag är på mässorna så jag är dålig på att upptäcka och interagera med människor, fynden måste avklaras snabbt och effektivt och få full fokus.

Jag köpte två Rhinella Marina (Agapadda), honor, så hanen här hemma får något att titta på.
Två styck Occidozyga Lima (Flytgroda)
Fem Hymenochirus boettgeri (Dvärgklogroda)
En Pyxicephalus adspersus (Afrikansk Oxgroda)

Massvis med växter, foder och biosubstratskryp.

Var inne på att köpa en spindel eller två, men kunde inte bestämma mig för vilken art.

Jag såg dig allt på mässan med dina fruktansvärt fräsiga kläder och "retro"-friggolådan i släp.
Brukar tänka vad du är för en typ av herptil-människa och gissat att de måste vara några mindre ödlor som är din grej, men nu fick jag veta att jag hade fel och att de är Amfibier som är din kopp av Te.

44
37
Strigel:

Binks skrev:

Jag såg dig allt på mässan med dina fruktansvärt fräsiga kläder och "retro"-friggolådan i släp.
Brukar tänka vad du är för en typ av herptil-människa och gissat att de måste vara några mindre ödlor som är din grej, men nu fick jag veta att jag hade fel och att de är Amfibier som är din kopp av Te.

Hehe! Så är det.

953
1840
peter54:
Köpte bara frysfoder till mina slingersvansar hemma och hämtade en bokad Lampropeltis m. thayeri. Utöver det var det mest prat med vänner och bekanta jag aldrig träffar irl annars. Inser när jag läser här att jag missade flera som jag gärna hade fått träffa. Jag hade dock bara dispens i 90 minuter innan frugan skulle hämta mig. Transportstyrelsen har ryckt lappen för mig, så jag måste få skjuts numera.

Noterade med fasa de två subadulta L. m. thayeri som fanns på ett bord för 1950 kr/styck, dessutom med egenuppfunna morfnamn, det var i själva verket två normala Leonis, en med grågrön bottenfärg och en med svagt orange bottenfärg. Jag hoppas att ingen köpte för det priset, för de är värda max 1500 kr tillsammans som par.

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
Här är boken jag köpte, otroligt fina foton och faktatexter om amfibier, giftormar, ödlor mm. :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild