Säljare från utlandet.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

54
12
Theraphosa2004:
Falk skrev:
Runt 1500:- är ett rimligt pris för en T. blondi då gått ner avsevärt dom senaste åren.

Du måste också försäkra dej om att det är en blondi och inte en stirmi då dom är väldigt lika och stirmi väldigt länge sålds felaktikt som blondi.

Be om tydliga bilder på djuren och främst på patella ifall det är juvenila till adulta djur, är dom inte i juvenilt stadie så ta en titt på tarsus isåfall.

Det var som.....hmm jag trode blondi stod i bra pris, än i dag. En erbjöd mig att köpa en 15 cm blondi med terrarium, jag bjöd 1500. Men tydligen så var det inte nog, då han hade tydligen fått bättre bud ?? men då vet jag. Och du har rätt, givetvis så ska jag kolla upp det väldigt noga. Tack så jätte mycket för Infon mvh  Roger

99
86
murbo:

Ett tips om man ska köpa något (både djur och annat) över internet, både inom Sverige och utomlands är att be om en bild på djuret/saken med något specifikt på bilden.

Ex: dagens tidning, ett smörpaket eller en cdskiva, ditt namn på en handskriven lapp är också ett bra tips, bara det är något som inte går att googla fram och då blir helt unikt för just den bilden ;-)

Detta hjälper ju dock inte med djurets hälsa :-/

Medlem i SHF
110
82
do_it:
Min "säljare" blev till slut 2 säljare då samma person hävdade att han va från England oxå ..
Han skrev att jag skulle köpa från den andra personen m.m. så blev så uppenbart att det va en "scammer" men jag fortsatte att driva lite med honom oc till slut tröttnade han :)

Medlem i SHF
110
82
do_it:
Nu har jag fått mail igen från en tredje "säljare" , denna heter Carl Cheo från strobritannien som skickar bilder på annat än vad jag söker :(
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild