Säljare från utlandet.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

54
12
Theraphosa2004:
Hej fick 2 förfrågningar om jag ville köpa blondi spindlar, den ena i tyskland och den 2a i england. Han som bodde i tyskland, "Hade en fullvuxen" Hona för 130 € och vad hon från England ville ha, vet jag inte. men jag fick bild och konto så jag skulle skicka pengar, sen skulle han skicka spindeln. Jag vet inte hur ni tänker, Men jag tackade nej. För det första 1300 För en fullvuxen blondi, Låter alldeles för billigt. och för det andra vilka Garantier har man för spindeln existerar överhuvud taget. Hur tänker ni här, om såna här saker, hade ni vågat eller ?? mvh  Roger

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Theraphosa2004 skrev:
Hej fick 2 förfrågningar om jag ville köpa blondi spindlar, den ena i tyskland och den 2a i england. Han som bodde i tyskland, "Hade en fullvuxen" Hona för 130 € och vad hon från England ville ha, vet jag inte. men jag fick bild och konto så jag skulle skicka pengar, sen skulle han skicka spindeln. Jag vet inte hur ni tänker, Men jag tackade nej. För det första 1300 För en fullvuxen blondi, Låter alldeles för billigt. och för det andra vilka Garantier har man för spindeln existerar överhuvud taget. Hur tänker ni här, om såna här saker, hade ni vågat eller ?? mvh  Roger

Jag hade nog inte vågat. 1300 låter väldigt dyrt, menade du 130? Detta är dock euro så det blir några hundralappar om man ändrar det till svenska pengar. Jag skule dock inte betalat i förskott.

120
62
neon:
När jag köper ormar och andra terrariedjur utolmands som skall skiskas eller hämts upp så betalar jag max 1/4 av priset men sen måste man juh kolla runt lite så det är en seriös sida/Uppfödare först ....höra med andra här på forum tex eller vara smart när du ber om bilder m.m kolla fall bilderna man får finns på google m.m så gör i alla fall jag ...Lycka till!

54
12
Theraphosa2004:
EmanuelKarl skrev:

Jag hade nog inte vågat. 1300 låter väldigt dyrt, menade du 130? Detta är dock euro så det blir några hundralappar om man ändrar det till svenska pengar. Jag skule dock inte betalat i förskott.

Nej 130 euro, så ca 1300 kr. jag tycker det är för billigt. Då jag varit i kontakt med uppfödare som har fullvuxna, garenterade honor. dom ligger på 3000. Och som jag även skrev, vad händer om jag får en död spindel ?? nej jag tackade nej. finns skojare även i denna Hobby tydligen ? 

54
12
Theraphosa2004:
neon skrev:
När jag köper ormar och andra terrariedjur utolmands som skall skiskas eller hämts upp så betalar jag max 1/4 av priset men sen måste man juh kolla runt lite så det är en seriös sida/Uppfödare först ....höra med andra här på forum tex eller vara smart när du ber om bilder m.m kolla fall bilderna man får finns på google m.m så gör i alla fall jag ...Lycka till!

Okej, jag tacka nej. betalar gärna 1-2000 mer och får se spindeln och ser om den är frisk. tack för rådet mvh  Roger

37
12
Rabalder:
www.terrariedjur.se/?page=forum&thread=4698

Denna tråden va uppe för inte alls längesen.

54
12
Theraphosa2004:
Rabalder skrev:

Hmm okej tack, läser direkt 

54
12
Theraphosa2004:
Rabalder skrev:

Har precis läst och kan bara hålla med. tack så mycket mvh  Roger

37
12
Rabalder:
Theraphosa2004 skrev:

Har precis läst och kan bara hålla med. tack så mycket mvh  Roger

De e lugnt, tänkte om du kanske kände igen nått namn eller hemsida. Hör av dig till Anders så kanske vi kan lägga till ett namn/hemsida på listan

Mvh
//Rabalder

1275
1725
Falk:

Runt 1500:- är ett rimligt pris för en T. blondi då gått ner avsevärt dom senaste åren.

Du måste också försäkra dej om att det är en blondi och inte en stirmi då dom är väldigt lika och stirmi väldigt länge sålds felaktikt som blondi.

Be om tydliga bilder på djuren och främst på patella ifall det är juvenila till adulta djur, är dom inte i juvenilt stadie så ta en titt på tarsus isåfall.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild