Coola vandrande pinnar-tråden

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11

40
72
pelleman:

Ojoj, vad sugen jag blev på att skaffa fler pinnar nu. Det finns ju så himla många vackra. Har iofs fler peruphasmor än jag vet vad jag ska göra av så jag får väl se hur det blir....

2
0
Anett:
krypet skrev:

Bättre sent än aldrig... De äter gärna citronmeliss med. I blomsteraffärer finns gröna blad som heter salal, de fungerar bra de med. Råkar du ha tillgång till blad av björnbär så fungerar det oftast det med. Nätterrarium tror jag fungerar till dina pinnar utan att du täcker för. Spraya lite mer om det verkar för torrt.

Hejsan och tackar för svaret. 
Dom får basilika och citronmeliss, salal brukar jag köpa här i stan på blomaffären, fast nu har dom inte haft något sådant på ett tag så jag har handlat ifrån zooariet så jag väntar hem det nu och så har jag hallonblad i frysen fast det börjar ta slut så nu längtar jag till sommaren och värmen så man kan gå ut och plocka, björnbär finns inte här i trakterna tråkigt nog. 

Pinnarna ser ut att leva gott på det jag ger dom för dom ömsar och växer som dom ska, :) 

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:

P. giganteum

1.0 O.peruana

0.1 O.peruana

Proscopiidae sp.

356
177
krypet:
Oreophoetes peruana är så snygg! Jag hade dem tidigare men tyckte de var jobbiga att fixa mat till och dessutom lite för snabba med att börja avge försvarsvätska. Kul att få se dem på bild åtminstone.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Är det någon som testat den här metoden att mata pinnarna på?
www.phasmatodea.com/web/guest/blog/-/blogs/phasmid-fodder?_33_redirect=%2Fweb%2Fguest%2Fblog

Medlem i DHF
263
355
McPede:
Fredrik89 skrev:
Är det någon som testat den här metoden att mata pinnarna på?
www.phasmatodea.com/web/guest/blog/-/blogs/phasmid-fodder?_33_redirect=%2Fweb%2Fguest%2Fblog

Något jag själv har funderat på, men inte kommit mig för att prova. Kristina, kommer du ihåg våra diskussioner? :D Surt att inte vara först :D

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
McPede skrev:

Något jag själv har funderat på, men inte kommit mig för att prova. Kristina, kommer du ihåg våra diskussioner? :D Surt att inte vara först :D

Förfataren skrev att det funkade problemfrit och man olar silkesmaskar med ett liknade foder gjort på malda mullbärslöv. Möjligen så borde man kuna använda det fodret också till pinar som äter  mullbärslöv. Jag kan tänka mig att det är med löv gelé som man lykas dra upp Diapherodes gigantea då eucalyptus säljs som torkat i blomsterhandeln.
www.mulberryfarms.com/Silkworm-Chow-Food-c24/

Medlem i DHF
263
355
McPede:
Fredrik89 skrev:

Förfataren skrev att det funkade problemfrit och man olar silkesmaskar med ett liknade foder gjort på malda mullbärslöv.

Ja, mullbärsmixen finns att köpa.

Medlem i SHF
516
232
Fredrik89:
Hittade ett recept på mullbärsmix som man borde kuna modifera för pinnar.
www.wikihow.com/Make-Silkworm-Chow

Medlem i SkHF
368
438
AlexGustavsson:
krypet skrev:
Oreophoetes peruana är så snygg! Jag hade dem tidigare men tyckte de var jobbiga att fixa mat till och dessutom lite för snabba med att börja avge försvarsvätska. Kul att få se dem på bild åtminstone.

Ja födan är ju nackdelen! Jag har ett rejält lager av blad från olika arter ormbunkar i kylskåpet för att klara vintern! Som tur var så kom ju snön och kylan sent här vilket gjorde att jag kunde plocka på mig ända in i december! :) Haha man får dalta lite med dem för att de inte ska spruta! ;) lugnt ska det gå! ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 11
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild