gluatloading recept för syrsor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

17
2
Frisxo:
Har någon några bra recept på gutloading-mixer? Jag är öppen för alla tips!

En idé jag har funderat på är att ge mina syrsor och andra insekter som jag odlar proteinpulver för att boosta deras näringsvärde. Vad tror ni om det? Någon som har testat eller har andra förslag?

Idagsläget så köper jag från olika affärer och tänkte köper man en mallare så kan man väl göra detta hemma själv. Frågan är bara vad ska man blanda i?

5473
4192
Tropfrog:
Proteinpulver ser jag ingen vits med. Syrrornas styrka som födokälla är väl ändå att de har en hög proteinhalt.

Det är vitaminer och mineraler de normalt sett är låga på. Speciellt kalcium och c-vitamin.

Gut loading görs med färsk frukt och grönsaker.  Bladgrönsaker är rika i kalcium och citrus i c-vitamin. Men det skadar aldrig att blanda in rotsaker, kål och andra frukter (utöver citrus).

Någon kvarn behövs inte om det nu är det som menas med mallare. Syrsorna är i allra högsta grad kapabla att tugga på hel föda. Att ge hel föda gör också att fibrerna är oförstörda och att matsmältningen tar längre tid. DVS att näringsvärde är bättre under längre tid.

Mvh
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild