Urvattning av svenska mässor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

903
510
Evanjeline:
Jag kan se en negativ sak för folk som letar efter lite mer sällsynta saker, och det är att man måste gå på alla för att vara säker man inte missar något. Men det är verkligen allt jag kan komma på. Det kommer inte fler mässor om där inte finns tillräckligt med intresse, så uppenbarligen är där folk som vill ha dem.

741
681
Binks:
Jag går ändå bara på de "vanliga" mässorna som ligger lagomt långt bort.
Vore tråkigt bara om försäljare börjar åka på alla mässorna och blir lite trötta på de och uteblir från många av dem.

Iofs så brukar de vara under 10% av borden som jag har någon som helst intresse av, utan åker mycket för gemenskapen och träffa nytt folk.

Den senaste mässan som uppståt tycker jag mer inriktar sig för "Svensson" familjen för en heldag med allt möjligt skit.
Dröjer nog inte länge innan man kan vinna en Leguan på Dartkastning på den "mässan".

903
510
Evanjeline:
Det tivlar jag på. Det är dessutom dyrt och tillstånd och skit för att lotta ut så. Det är väl bra med mässor för svenssonfamiljer? Klart folk ska bli informerade, men på de flesta mässor spontanköper folk hejvilt och vet inte hur man ska sköta djuren så hur är det sämre?

20
19
zeek:
Vilken tur att alla gillar olika då. 
Och jag ser inget fel på att Svensson familjen går på mässor och intresserar sig för reptiler. 
Kanske för att jag är en Svensson själv då kanske ni ska skriva det på era så kallade favotitmässor att Svenssons inte välkomna. 
Då kan jag lova er att era mässor lär dö ut rätt fort. 
Alla är vi barn i början. 

741
681
Binks:
Nu menade inte jag att mässor ej är för "Svenssons" utan alla är välkommna att gå på alla mässor.
Roligt för folk som inte har det intresset att få strosa runt och se lite djur de aldrig annars kanske skulle se i hela sitt liv, och kanske t.o.m få upp ett intresse?

Men att ha en förening som tydligen inte ens finns (har jag fel så får man gärna rätta mig) och ha en reptilmässa där man även tatuerar och har massa annat lajtolajban som inte har med reptiler att göra, de tycker jag är fel.

Tycker folk annorlunda så respekterar jag de.

Medlem i SHF
294
662
viper66:
Din smått galna dalmas vi är inne på samma linje 

46
72
vikingsthlm:
Bästa Stockholmsmässan hitils vill jag säga är sthlm reptile show!  Tycker det är jättekul att även så kallade "Svensson" hittar dit och inte bara klubben av inbördes beundran!    I många andra länder är det 1 mässa i månaden i storstaden och det funkar och uppskattas !

1275
1725
Falk:

Hade hellre sett något annat än en tatuerare på en mässa, utställda djur i schyssta biotoper exempelvis.

Det är 2016 nu och inte alls unikt med tatueringar på något vis överhuvudtaget.

Personligen så tycker jag att dom flesta mässorna är skittråkiga då det i mina ögon mest bara är exoterra plastväxter, söndermorphade leopardgeckos, majsormar och dyl.

46
72
vikingsthlm:
Man kan ju alltid sitta hemma och äta raketost kolla på svart/Vit tv eller gå ut i naturen om man inte vill besöka dessa mässor!  Tycker att vissa kommersiella inslag kanske inte passar ! Men mässan i helhet är bättre än dom flesta och lär bli ännu bättre och dra mer besökare och utställare än dom andra tillsammans! redan fått vetskap om många utländska utställare visat intresse som aldrig ställt ut här tidigare! ?

1159
626
Temla:
Smaken är som baken... som det så fint heter. haha

Men visst var det sjysst ändå av den "nya mässan" (som ni inte verkar vilja skriva ut namnet på så jag fortsätter väl i den andan) att stötta SHF genom att låta dom informera om sin egen mässa där? Såg inte reklambladen själv men har hört från andra. Det tycker jag visar på ett generöst förhållningssätt till övriga mässanordnare. Förhoppningsvis återgäldar SHF detta och låter den "nya mässan" dela ut information på deras mässor. :) Tycker att ni alla ska stötta varandra. Det har ju visat sej att det finns plats och intresse då den nya mässan trots allt är välbesökt och vad jag har hört är många utställare supernöjda med hur mycket de sålt. Ju större utbud, desto bättre möjligheter att välja den/de mässor man tycker är bäst och/eller ligger närmast. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild