Stockholm Reptile Show - 27/2 2016

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
linisgirl84 skrev:
Hej! 
Jag och min pojkvän funderar på att åka till mässan den 25/2 men skulle vilja veta om det kommer finnas S . Petris geckosar där vi åker ifrån sundsvall så vill inte åka i onödan 
MVH 

Det är jag 99% äker på. Kolla deras utställarlista och om någon säljer geckos så fråga om du kan få boka en s.petris. Men boka inte från de utlänska borden eftersom deras djur kan må väldigt dåligt eftersom det inte finns storlekskrav eller andra djurhållningskrav. Gyna inte heller Ormar & sånt då deras djurhållning är ganska extrem. I affären ormar & sänt har dom ökengeckos och vattenagam ihop, ögonfransgeckos och kameleontr utan klättermöjligheter (fast inte tillsammans men jag vet det hade kunnat feltolkas så därför gjorde jag denna parantes), syrsor som INTE ENS HADE ÄGGKARTONGER ELLER MAT/VATTEN, ormar i burkar dar de bara fick plats om de ringla ihop sig och trängdes, blåtungade skinkar som inte ens kunde vända sig om m.m. tro mig jag har besökt butiken själv jag hade höga förväntningar men det var den sämsta djurhållning jag sett. Så handla inte av Ormar & sånt eller utlänska bord. Finns säkert några till bord som  man inte skall gynna. Men återgå till trådens ämne ja boka någon för och vara på säkra sidan eftersom vissa saker kan ta slut rätt fort.

97
93
knotan:
linisgirl84 skrev:
Hej! 
Jag och min pojkvän funderar på att åka till mässan den 25/2 men skulle vilja veta om det kommer finnas S . Petris geckosar där vi åker ifrån sundsvall så vill inte åka i onödan 
MVH 

Skulle inte räkna med att det finns Stenodactylus petrii till salu. Tillhör den typ av djur som finns ibland och ibland inte. (Det man kan räkna med är majsorm, kp, ögonfransar och leoparder. Fast inte alltid i den morf man söker.) Om du ska undvika säljare från utlandet (som föreslås ovan) och svenska företag/personer som importerar djur (vilket ju borde vara någorlunda likvärdigt eftersom djuren ofta kommer från samma källor) så är dina schanser små att hitta de ödlor du söker. Det är ju en bit att åka, på vinst och förlust, från Sundsvall. Nu kan det ju vara trevligt att åka på mässa även om man inte hittar det man söker :).
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild