Stockholm Reptile Show - 27/2 2016

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

1159
626
Temla:
Jonas_ skrev:

Vad är det för mässa 3e juli ? Lägg gärna till den under aktiviteter :) Jag ser redan fram mot Södertälje 28e Maj, den är en av dom bättre mässorna jag varit på om man ser till lokalen och allt runtomkring! 

www.terrariedjur.se/?page=happening&sub=coming

Nästa Stockholm Reptile Show... 3 juli. Det fanns lappar om det igår. 

46
72
vikingsthlm:
Mycket bra mässa med bra utbud! Var där själv som säljare Rb-reptiler mkt nöjd supertrevliga människor som alltid! Träffade gamla vänner och fick nog även nya !  Sålde bra och köpte även massor själv  syns snart igen!

321
444
Daniel_S:
Kanonbra mässa tycker jag! Tycker lokalerna är skitbra!
Hoppas de tyska handlarna gjorde bra affärer så de kommer tillbaka. 
Ok, utbud, lite grodor dock. Skulle vilja sett fler trädlevande och lite ovanligare arter. Blev imponerad av att se att det fanns C. aurita iallafall, hade dock inte råd denna gång men dyker de upp på nästa mässa slår jag till. 
Till er som tycker att det är dåligt utbud, speficiera er mer på forumet så kanske det snappas upp av företagen vad som avsaknas så kanske de anstränger sig till att hitta sånt som folk önskar. Smaken är ju som baken, så det är ju svårt när någon bara säger dåligt utbud. För den som eftersökte leopardgeckos och skäggisar t.ex. så kan man ju knappast säga att utbudet är dåligt, eller hur? 
Det kan kanske t.o.m kan skapas en stående tråd för endast detta. Om 10st i tråden t.ex. önskar sig större utbud av små marklevande geckos, ja då är ju chansen stor att något av de större företagen snappar upp det och till nästa gång ordnar en batch små marklevande geckos. Är ni med på vad jag menar? 

En helt annan sak, jag undrar vilket företaget var som stod på översta våningen och sålde tillbehör, den del som låg ovanför ingången på nedre plan, lite svårt att förklara...
De hade vita burkar med transparent lock som jag skulle behöva ett gäng av...

340
91
Copa:
Daniel_S skrev:
Kanonbra mässa tycker jag! Tycker lokalerna är skitbra!
Hoppas de tyska handlarna gjorde bra affärer så de kommer tillbaka. 
Ok, utbud, lite grodor dock. Skulle vilja sett fler trädlevande och lite ovanligare arter. Blev imponerad av att se att det fanns C. aurita iallafall, hade dock inte råd denna gång men dyker de upp på nästa mässa slår jag till. 
Till er som tycker att det är dåligt utbud, speficiera er mer på forumet så kanske det snappas upp av företagen vad som avsaknas så kanske de anstränger sig till att hitta sånt som folk önskar. Smaken är ju som baken, så det är ju svårt när någon bara säger dåligt utbud. För den som eftersökte leopardgeckos och skäggisar t.ex. så kan man ju knappast säga att utbudet är dåligt, eller hur? 
Det kan kanske t.o.m kan skapas en stående tråd för endast detta. Om 10st i tråden t.ex. önskar sig större utbud av små marklevande geckos, ja då är ju chansen stor att något av de större företagen snappar upp det och till nästa gång ordnar en batch små marklevande geckos. Är ni med på vad jag menar? 

En helt annan sak, jag undrar vilket företaget var som stod på översta våningen och sålde tillbehör, den del som låg ovanför ingången på nedre plan, lite svårt att förklara...
De hade vita burkar med transparent lock som jag skulle behöva ett gäng av...

Kan det ha varit first reptiles du tänker på? 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Temla skrev:

Nästa Stockholm Reptile Show... 3 juli. Det fanns lappar om det igår. 

Det  missade jag totalt :) Tack. 

Om någon admin ser det här kan väl den mässan läggas till övriga under aktiviteter-mässor så alla finns samlade på en sida :) 

181
110
Stina:

Humi skrev:
Tycker att det var lite tråkigt att dom släppte ut utställarna innan mässan var över. 
Som besökare skiter jag fullständigt i om dom som är utställare vill komma iväg innan stängning och slippa eventuell kö. 

Löser Komodo den biten så finns det inte så mycket mer att klaga på :)

Ja det var ju inte med flit som i all fall jag inte hade annan möjlighet än att åka tidigare än mässan stängde för att alls kunna komma hem till Uppsala. Något att tänka på kanske Humi innan du vräker ur dig enligt ovan. 

Saker kan hända som inte går att förutse, vilket händer både den ene och tredje och bäste :-)

20
19
zeek:
Stina skrev:

Ja det var ju inte med flit som i all fall jag inte hade annan möjlighet än att åka tidigare än mässan stängde för att alls kunna komma hem till Uppsala. Något att tänka på kanske Humi innan du vräker ur dig enligt ovan. 

Saker kan hända som inte går att förutse, vilket händer både den ene och tredje och bäste :-)

Håller helt med. 
Vi hade sålt alla våra djur vid strax efter 15 
men vi kanske skulle tagit fram spelkorten ? 

Medlem i DHF
263
355
McPede:
Har man sålt slut på det man säljer är det en sak. Åker man för andra anledningar kanske man skulle ha planerat bättre då tiderna för mässan har varit offentliga länge.

230
185
Humi:
Stina skrev:

Majoriteten av utställarna började packa ihop innan 16. Vilket jag som konsument upplever som en riktigt dålig sak. 
Jag vill ju att det ska se lika bra ut vilken tid jag än kommer. Är bordet tomt pga slutsålt är det ju en annan sak.
Jag kan inte uttala varför alla som började packa ihop innan gjorde det, men det var dåligt enligt mig. 
Antingen riktigt dålig planering eller väldigt mycket otur för majoriteten av utställarna. 

28
16
linisgirl84:
Hej! 
Jag och min pojkvän funderar på att åka till mässan den 25/2 men skulle vilja veta om det kommer finnas S . Petris geckosar där vi åker ifrån sundsvall så vill inte åka i onödan 
MVH 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild