Stockholm Reptile Show - 27/2 2016

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

52
30
Pabo:
Nyss hemkommen från mässan. Håller med er andra om att det var trångt men det är det ju på de flesta mässor, nackdelen var väll isåfall vid entrén när vi skulle in och folk bar ut terrarium genom samma dörr. 
Vi hade med oss våra två barn på mässan, både dom och vi blev imponerade över trollkarlen som underhöll oss vid fikat! Och vilket fika sen! 
Otroligt goda smörgåsar och fikabröd! Fiskdammen vid entrén var också väldigt uppskattat efter att ha köat! 

63
135
Ghost:
Temla skrev:

Magert utbud av djur? Jag tyckte det var djur överallt och massor med arter.  Jag tyckte inte det var trång heller, förutom på det plan man gick in - där blev det lite "flaskhals". På andra våningen var det luftigt och trängselfritt - tycker iallafall jag. :) Dom som jobbade i cafeterian vill jag ge ett speciellt tack till - GOD mat och hembakta bullar. Mums!

Jag förstår vad du menar, men det beror på vad man var ute efter. Fanns massor med ödlor och kungspyton. Sen trångt eller inte - nej kanske inte för en gående, men för mig i rullstol var det till en början entré en trappa ner och där inne fanns ingen hiss mellan våningarna. Men gillar ändå arrangörernas arbete och resultat! :)

230
185
Humi:
Tycker att det var lite tråkigt att dom släppte ut utställarna innan mässan var över. 
Som besökare skiter jag fullständigt i om dom som är utställare vill komma iväg innan stängning och slippa eventuell kö. 

Löser Komodo den biten så finns det inte så mycket mer att klaga på :)

66
9
Panosz:
Tyckte mässan va jätte bra och är jätte nöjd, bättre än den första som gjordes av SRS. För min del blev det mycket foder och inredning. Skulle dock va skönt ifall om man kunde använda ett fungerande utgång ifall man ville gå utt en snabbis o ta frisk luft, så man slipper trängas med dom som köade 

8
4
Donnovan:
mkt trevlig tillställning :) all cred till arrangörern. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Det blev en sen ankomst till mässan men det gjorde ingenting då alla ärenden blev uträttade ändå. Räckte även med tiden vi var där :) Som alltid trevligt som tusan att träffa alla bekanta härifrån, ni vet vilka ni är! :) Tack för idag och vi ses i Södertälje! 

Kom hem med lite småplock.

x Bottensubstrat till spindlar

x Korkbark

x Ormkrok/ar

x Äggbrickor (Som ska ligga i lådorna i kläckaren)

x Ett par lådor Nauphoeta cinerea samt en liten burk med små dubia. 

x En frigolitlåda med frysfoder, råttor mellan 150-500+ 

Åter igen tack till alla jag träffade, det som gör mässorna lyckade! 

1159
626
Temla:
Panosz skrev:
Tyckte mässan va jätte bra och är jätte nöjd, bättre än den första som gjordes av SRS. För min del blev det mycket foder och inredning. Skulle dock va skönt ifall om man kunde använda ett fungerande utgång ifall man ville gå utt en snabbis o ta frisk luft, så man slipper trängas med dom som köade 

Ja, det var lite knepigt att gå ut på en paus, men jag vet att det berodde på att de försökte stänga ute kylan (var ju svinkallt ute igår). Hade fler dörrar varit öppna hade det blivit för kallt i lokalen och både djurutställare och besökare skulle ha klagat på det. Tror det blir bättre den 3 juli på nästa mässa, då kan fler dörrar vara öppna. 

20
19
zeek:
som säljare bästa mässan jag varit på och hitta allt jag ville köpa själv. 
Tack för en bra mässa. 

66
9
Panosz:
Temla skrev:

Ja, det var lite knepigt att gå ut på en paus, men jag vet att det berodde på att de försökte stänga ute kylan (var ju svinkallt ute igår). Hade fler dörrar varit öppna hade det blivit för kallt i lokalen och både djurutställare och besökare skulle ha klagat på det. Tror det blir bättre den 3 juli på nästa mässa, då kan fler dörrar vara öppna. 

Jo det är sant hehe ,tänkte inte så ..Du har en bra poäng där Temla 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Temla skrev:

Vad är det för mässa 3e juli ? Lägg gärna till den under aktiviteter :) Jag ser redan fram mot Södertälje 28e Maj, den är en av dom bättre mässorna jag varit på om man ser till lokalen och allt runtomkring! 

www.terrariedjur.se/?page=happening&sub=coming

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild