Stockholm Reptile Show - 27/2 2016

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

66
9
Panosz:
Ska åka ditt igen är taggad inför mässan nu på lördag, va super nöjd med första mässan dom hade gjort.

Medlem i DHF
263
355
McPede:

I morgon är det dags! Önskar alla en trevlig mässdag och kör försiktigt!

Ses i morrn!

34
14
gecko01:
McPede skrev:
I morgon är det dags! Önskar alla en trevlig mässdag och kör försiktigt!

Ses i morrn!

Japp! Har sett fram emot det ett bra tag nu =) Önskar en trevlig mässdag tillbaka!

10
16
Spdragons:
Vi på SP-Dragons kommer ha lite erbjuande på skäggisar!
2016 kommer bli ett grymt år mycket mycket nya morfer som kommer presenteras under sommaren.

8
4
Donnovan:
Skojs mä mässa i räckhåll från där jag finns. Annars stlhm expot södertälje numera vår/smmar som gäller. Verkar lovande men den nya som är på solvalla. bra sist lite kallt som dom som va där märkte. alla företagare verkar hittat dit, firrst reptiles va inte där sist vad jag såg men denna gång brukar köpa mattor pincitter bottenmaterial av dom. synd att herperns chocise inte åker dit iaf enligt utställarlisan och på deras facebook står det att dom inte åker och ingen anledning , konstigt kan tyckas nära mellan dom och mässan. kommer man söderifrån är det inte smidigt att åka via butiken på vägen hem, vet att kompisar som kommer norrfrån sthlm brukar göra det och äta i uppsala. 

Ses imorrn! :)

141
35
GeckoLover99:
Ser också fram emot mässan, blir en ny ödla, foder, diverse nyttoprylar och lite dekor siktet ställs på. Hoppas att dem fixat problemet med kylan denna gång, det var ganska kallt där sist :/
Tycker även jag att det är lite synd att HC inte står, men sen är det ju inte en jättestor mässa så dem kanske siktar på större för att göra det värt resan (även om det inte är jättelångt), får hoppas dem står på nästa :)
Önskar alla en trevlig mässa och ett bra "reptilår"! ;D

63
135
Ghost:
Då var man hemma igen efter ett besök på mässan SRS. Jag vet inte om jag blev så värst imponerad, lokalen var ganska trång och lite magert utbud av djur. Är isåfall mer nöjd med mässan som var i Täljehallen tidigare i år.

1159
626
Temla:
Ghost skrev:
Då var man hemma igen efter ett besök på mässan SRS. Jag vet inte om jag blev så värst imponerad, lokalen var ganska trång och lite magert utbud av djur. Är isåfall mer nöjd med mässan som var i Täljehallen tidigare i år.

Magert utbud av djur? Jag tyckte det var djur överallt och massor med arter.  Jag tyckte inte det var trång heller, förutom på det plan man gick in - där blev det lite "flaskhals". På andra våningen var det luftigt och trängselfritt - tycker iallafall jag. :) Dom som jobbade i cafeterian vill jag ge ett speciellt tack till - GOD mat och hembakta bullar. Mums!

71
98
gnagethazze:
Stort tack till arrangörerna för denna tillställning och alla andra mässor för den delen. Utbudet var faktiskt helt ok tycker jag och även gott om djur fanns. Köpte en skäggis samt hämtade två förbokade ormar. Inhandlade foderinsekter och lite inredning. Det ända negativa jag kan komma på är att det var trångt, mycket trångt. En större lokal vore önskvärt. Men i det stora hela en klart godkänd tillställning.

Medlem i SHF
945
1179
Flyers90:
Tycker det var en väldigt bra mässa. Mycket bättre än den förra de hade där i november.
Bra lokal som var rymmlig förutom vid 2 ställen som jag upplevde det. Det var vid ingången, (Det gjorde väll inte allt för mycket då det inte fanns allt för många bord där nere) sen var det där uppe där alla glasterrarium var uppradade på ena sidan, sen på andra sidan var det ett bord med sköldpaddor och grodor bland annat. Tycker nog man kunnat använda utrymmet längst med fönsterna ut mot travbanan bättre istället.

Utbudet var bra med mycket olika djur, otroligt mycket foderinsekter (stort plus), samt mycket tillbehör.
Otroligt skönt med en stor och bra parkering i nära anslutning.

Denna gång var det inte så kallt i lokalen heller vilket var skönt.

Det man kan önska i fortsättningen till nästa mässa är bland annat:

-En monter för de olika föreningarna. Skulle gärna sett att SHF där på plats kunde berätta för sina medlemar vad som är på gång under året, samt ragga nya medlemar.

-Skylta för en utång. Blev ganska rörigt när man skulle ut (hade förköpt biljett) då man fick trängas med den långa kön som fortfarande var på väg in bara för att komma ut. Jag kanske missade att det fanns en annan utgång?

-Sen önskar man sej alltid fler utställare, oavsett hur många som redan finns. Alltid lika kul att gå och kika på alla borden som finns!

Tack för en bra och trevlig mässa!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild