Ny reptilmässa i Stockholm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6

Medlem i SHF
193
364
Thinning:
Thinning skrev:
Hej,

Jag har en lite fundering, hur blir man medlem i Komodo RF och vad kostar ett medlemskap i föreningen?

Med vänlig hälsning, Björn

Var det någon som såg någon information om Komodo RF på mässan?
Jag var själv inte på plats.

Mvh. Björn

Medlem i DHF
263
355
McPede:
Thinning skrev:

Var det någon som såg någon information om Komodo RF på mässan?
Jag var själv inte på plats.

Mvh. Björn

Jag kan tyvärr inte kopiera och klistra in men sök på Stockholm Reptile Show så får du fram ett telefonnummer till arrangören. Direktkommunikation brukar oftast funka bättre och man undviker ev. missförstånd än om man får saker och ting återberättade i andra och tredje hand. 

Mvh
Fredrik

15
19
Scolopendra:
www.facebook.com/komododjurbutik/

Där är deras (Linus) Facebook. Kolla med han där:)
Tror inte han kollar detta forum.

97
93
knotan:
Ser fram emot nästa upplaga av Stockholm reptile show 27/2 2016. Tycker det ska bli intressant med en återkommande mässa i Stockholm med tätare intervall. Jag antar att vi har att se fram emot en mässa i maj och augusti också? Om det kan vara mässa i Prag varje månad så kan det väl vara mässa i Stockholm var tredje månad :)

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Expo Sthlm kommer i Januari :) Vi ses där först allihopa! Inviger det nya reptilåret.

97
93
knotan:
Det har du rätt i Jonas! 

Räknar man med SHF och SHR mässor så får vi nu kanske 5 till 6 mässor om året i Stockholm (vet inte exakt hur många upplagor av Stockholm reptile show som vi kan räkna med per år). Lägger man till expo mitt (i Sala) så har vi upp till 7 mässor per år i Mälardalsområdet. Det kan bli kärvt för zoobutiker i området att sälja reptilprylar då det aldrig kommer att vara en lång stund till nästa mässa :).

278
47
Boboo:

Någon som har varit i Prag på mässan?

Fråga, hur bra koll har man på viltfångat och inte på dessa stora mässor ute i Europa?

mvh

274
148
Flosker:
Ingen om du inte kan något, gäller alla mässor även svenska 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Boboo skrev:

Någon som har varit i Prag på mässan?

Fråga, hur bra koll har man på viltfångat och inte på dessa stora mässor ute i Europa?

mvh

Därför man köper av kända seriösa uppfödare ;) Kontakter inom hobbyn är A och O tycker jag! Spontanköp är såklart dom farligaste köpen, har man bestämt sig sen länge hinner man kolla upp eventuella säljare och uppfödare och förboka djur går ju alltid :) 

Men skillnaden för synens skull är inte enkel att se! Så mitt tips är absolut, vet vem du handlar av :) 

97
93
knotan:
Såg att Stockholm Reptile Show uppgraderat till en 2500 kvm stor lokal (fortfarande på Solvalla) och lovar mer värme och ljus än förra gången :) Kan kanske vara värt att tänka på när man ska sitta i julhelgen och planera det kommande årets mässbesök (för det är väl det de flesta ägnar sig åt under julen?). 

Tänkte också svara lite på frågan om viltfångade djur på mässor (även om det kanske är lite off topic). I resten av EU (så vitt jag vet) finns inget förbud mot att hålla och sälja WC reptiler. Detta gör att de flesta WC djur faktiskt är uppmärkta med WC (men naturligtvis säkert inte alla). Tycker att Sveriges förbud är bra men problemet är att om du importerar djuren via EU så är det inget problem att få in dem i Sverige där de sedan säljs som CB, vilket tyvärr gör förbudet lite tandlöst. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 6
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild