Hur var Expo Stockholm?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

Medlem i SHF
193
364
Thinning:
Dwarfmonitors skrev:
Var det mångas första mässa?

Jag har varit på ett gäng mässor och tycker att den här lokalen är i särklass den bästa SHR/SHF har haft. Kommer ingen ihåg gamla kallhälls-lokalen? Där var det varmt och svettigt. Jag tycker att luften var helt okej, speciellt med tanke på uppslutning av folk. Och större lokal? Det här är den största lokalen vi har haft på Expo Sthlm. 

Det var mina tankar om det. Mässan var bra, föreningen har gjort ett fantastiskt arbete och jag fick med mig lite roligt hem. 

Jag minns det första symposiet som vi i SHF ordnade i Rinkeby med ca 14 bord (om jag minns rätt) mycket har hänt sedan dess.
Då var det många som ville se de intressanta föredragen och köp och sälj var bara en liten del.
En annan klassiker som ofta kommer på tal är mässan i Kallhäll då vi hade karaoke och trollkarl på kvällen, vi satte deltagarrekord på Kvällsarrangemanget.

Inget av detta hade varit möjligt utan eldsjälar inom de herpetologiska föreningarna, i detta fall SHF.

Ett stort tack till alla eldsjälar som lyckas genomföra detta!

Hurra, Hurra, Hurra!!!

Mvh. Björn

Medlem i SHF
193
364
Thinning:
anders skrev:
För oss som missade mässan så vore det kul att höra hur mässan var.
Vad kom ni hem med?

Just det, några ord om mässan. Jag tyckte det var en bra mässa, kom hem med foder och fina skålar med keramikgrodor. Sålde en del litteratur och hade en riktigt trevlig dag.

Nu ser vi fram emot SHFs medlemssymposium härnäst!

Med vänlig hälsning, Björn

6
7
tedfred:
Just det! Mässan hade lite celebert besök fick jag höra av mina vänner som hakade på. Laila Bagge med hennes söner var och shoppade, givetvis missade jag detta, då man var fullt upptagen med att kolla på alla reptiler :) Roligt att mässan drar ALLA!

Bra reklam för er hårt jobbande stockholmare i föreningen!
lailabagge.se/2015/09/26/reptilmassa/

60
163
Pelle:
tedfred skrev:
Slänger in lite bilder från mässan när jag kommer hem :)

Mycket bra mässa, otroligt mycket folk. Jag delger mig av vad jag tycker, samt vad jag hört av folk på och efter mässan.

+mycket djur
+variation
+fanns det mesta
+bra uppstyrt 
+bra priser på väldigt mycket
+många bra försäljare som ger rätt information

-varmt för barnen (och vuxna) inne på mässan
-väldigt mycket leopardgeckos & kungspyton
-skoskydden tog slut, varpå många fick gå i sockar 
-allergier, då det är i en hundbruksklubb (mänga reptilägare är allergiska mot pälsdjur

jag gillar lokalen men kan bara hållla med om detta inlägg gällande allergier, jag är allergisk mot hundar och petar i mig massor med tabletter och nässprey för att fixa att stå och sälja vid denna mässa och det är riktigt trist att behöva göra detta. Vet dock hur svårt det är att hitta lokaler som passar för dessa ändamål så jag biter ihop. Dock tycker jag inte om det det minsta för jag mår dåligt de närmsta dagarna efter mässan. 

6
7
tedfred:
Pelle skrev:

jag gillar lokalen men kan bara hållla med om detta inlägg gällande allergier, jag är allergisk mot hundar och petar i mig massor med tabletter och nässprey för att fixa att stå och sälja vid denna mässa och det är riktigt trist att behöva göra detta. Vet dock hur svårt det är att hitta lokaler som passar för dessa ändamål så jag biter ihop. Dock tycker jag inte om det det minsta för jag mår dåligt de närmsta dagarna efter mässan. 

Precis, det var därför jag tog upp det med allergier, är själv pälsdjursallergiker. Ett stort plus är att möss osv vistades ute, så man hade nog tänkt på detta med allergier och försökt göra på bästa sätt för oss :) (Guldstjärna till stockholmsföreningen!)

Tanken är självklart inte att kritisera på något sätt, utan tanken med att iaf jag nämner det är att man kan göra förbättringar, utifrån hur det ser ut med lokaler så är det inte det lättaste vad jag förstår :)

148
116
Ella:

Bra mässa, mycket bra.

Många olika djur, några arter saknades såklart men det är inte mässans fel.

Hade 2 bord bokade och inget av önskemålen blev tyvärr besvarade men vi fick sedan hjälp att flytta till önskad plats.
Många kom till bordet och sa hej o pratade lite, kul att träffa på massa vänner och bekanta!
Det var också min pojkväns(Albin@TD) första mässa och han tyckte att det var jättetrevligt.

Kom hem med ..........

A.mexicanum - Albino
C.ciliatus 1.3.2 - Lite blandade morpher
cranwelli x cornuta 0.0.1 - Tricolor
G.portenstosa
P.nigra
B.dubia
B.lateralis

Lokalen var okej, gillar den mycket mer än Solnas gymnastiksal.. Det var extremt mkt folk och syret försvann.
Jag var nog ej den enda som hade extremt ont i huvudet och kände mig grovt energilös.

Större lokal och mer luft åt folket :)!

1
0
monkebeck:
Jag o sambon körde från Skåne vid tre på natten. Vi kom fram i god tid. Handlade vad vi skulle. En skäggis från Sp-Dragons och en HID lampa från Sköldpadsgrejer. Stannade inte så länge, mest för att vi skulle hem i lagom tid igen. Mycket trevlig mässa med mycket folk!! :)

953
1840
peter54:
Jag tycker att det är en lite konstig kommentar att "det är den största lokal vi har haft". Vad spelar det för roll om det är för många människor inne i den samtidigt?

Nu talar jag naturligtvis inte om lokalstorleken i sig som den springande punkten, utan tillgängligheten. Jag saknar, som en del kanske redan vet, delar av mina nedre extremiteter och går på titan och kolfiber, vilket ställer till det när det blir riktigt trångt, men jag ska inte klaga, killen jag såg som körde stol måste ha haft det mycket svårare att ta sig fram till borden.

Föreningen måste naturligtvis jobba utifrån de förutsättningar som finns och SHF gör det med den äran, toppenbra arrangemang. Dock måste jag säga att när det blir så trångt som det var när jag var på mässan funkar det inte för min del att ta mig fram, så jag gick runt ett varv och försökte se så mycket jag kunde, men det var för påfrestande, så jag gav upp och vände hem.

När det gäller föredragen skulle jag mycket gärna stanna och lyssna på dem, men jag har ett annat handikapp som ställer till det i form av att jag inte får köra bil i mörker. När jag själv höll föredrag för några år sedan, tvingade jag frugan att hänga med så att hon kunde köra hem, men hon vill inte göra om det :)

321
444
Daniel_S:
Finns det några siffror på hur många besökare det var?

6
7
tedfred:
Här kommer lite bilder som lovat :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild