Hur var Expo Stockholm?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

58
16
deLioncourt:
Som flera har sagt tidigare, mycket folk och dålig luft. Men annars var det trevligt. Jag kom hem med mossa, grotta, en ring föreställande en ödla, boken Python Regius (är väldigt nöjd med den), kackerlackor, vad pappa trodde var syrsor men som visade sig vara extremt hoppiga gräshoppor, och sist men inte minst min förbokade leopardgecko. :)

347
220
Newton:

En bci. hog island 1.0, en bci sp 0.1
Phyllobates vittatus 0.0.1 samt 0.0.2 Hyla cinerea
(och ett byte, fick en hem kungspyton 1.0 normal mot min lilla 1.0 kungspyton pastel)

Bottenmaterial, mossa, lite inreding och en hjefla massa foder i form av syrsor och bananflugor!

57
37
MickeyMike:
Hade ena grabben med mig, så hade mest fokus på att inte tappa bort honom bland allt folk, med det blev lite inredning och fryst foder innan man begav sig hem igen.

6
7
tedfred:
Slänger in lite bilder från mässan när jag kommer hem :)

Mycket bra mässa, otroligt mycket folk. Jag delger mig av vad jag tycker, samt vad jag hört av folk på och efter mässan.

+mycket djur
+variation
+fanns det mesta
+bra uppstyrt 
+bra priser på väldigt mycket
+många bra försäljare som ger rätt information

-varmt för barnen (och vuxna) inne på mässan
-väldigt mycket leopardgeckos & kungspyton
-skoskydden tog slut, varpå många fick gå i sockar 
-allergier, då det är i en hundbruksklubb (mänga reptilägare är allergiska mot pälsdjur

347
220
Newton:
tedfred skrev:
Slänger in lite bilder från mässan när jag kommer hem :)

Mycket bra mässa, otroligt mycket folk. Jag delger mig av vad jag tycker, samt vad jag hört av folk på och efter mässan.

+mycket djur
+variation
+fanns det mesta
+bra uppstyrt 
+bra priser på väldigt mycket
+många bra försäljare som ger rätt information

-varmt för barnen (och vuxna) inne på mässan
-väldigt mycket leopardgeckos & kungspyton
-skoskydden tog slut, varpå många fick gå i sockar 
-allergier, då det är i en hundbruksklubb (mänga reptilägare är allergiska mot pälsdjur

Det var sjukt mycket leopardgeckos! Helt ofattbart.

27
14
hatadflicka:
Mycket människor (speciellt barn)  vet inte hur många barn som sprang in i mig och en stackare skulle titta upp över ett bord, han såg inte mig och jag såg inte honom = han fick min armbåge i huvudet när han reste sig för att se djuren. Och mycket djur av samma sort (leopardgeckos och majsormar).

Kom hem med 2 terrarium, inredning, 3 tidningar, 1 tavla, 1 Blodpyton, 1 Grön trädpyton och 2 förbokade Snäckor.

139
363
Dwarfmonitors:

Var det mångas första mässa?

Jag har varit på ett gäng mässor och tycker att den här lokalen är i särklass den bästa SHR/SHF har haft. Kommer ingen ihåg gamla kallhälls-lokalen? Där var det varmt och svettigt. Jag tycker att luften var helt okej, speciellt med tanke på uppslutning av folk. Och större lokal? Det här är den största lokalen vi har haft på Expo Sthlm. 

Det var mina tankar om det. Mässan var bra, föreningen har gjort ett fantastiskt arbete och jag fick med mig lite roligt hem. 

67
25
marann13:
Bra mässa mycke folk och trevligt jag och min vän fick med oss mycke nödvändigt köpte en pacman och en skäggis samt nya mat skålar och hus

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Dwarfmonitors skrev:
Var det mångas första mässa?

Jag har varit på ett gäng mässor och tycker att den här lokalen är i särklass den bästa SHR/SHF har haft. Kommer ingen ihåg gamla kallhälls-lokalen? Där var det varmt och svettigt. Jag tycker att luften var helt okej, speciellt med tanke på uppslutning av folk. Och större lokal? Det här är den största lokalen vi har haft på Expo Sthlm. 

Det var mina tankar om det. Mässan var bra, föreningen har gjort ett fantastiskt arbete och jag fick med mig lite roligt hem. 

Kan inte annat än instämma helt! Kul att träffa dig igår också :) Det får vi göra om framöver.

Jag personligen tycker det var en riktigt bra mässa! Jag/Vi hade en kanondag socialt och träffade många kända ansikten, ingen nämnd ingen glömd :) Lokalen tycker inte jag det är nåt fel på, jag var också med förr och visst är det bättre nu!!

Och klaga på att det var mycket barn på mässan blir ju smått löjligt :D Jätteskoj för våran fantastiska hobby att framtiden är säkrad, det syns på deltagandet på mässorna bla :) Från 1 till 85år? Härligt! Tycker JAG iaf, man får såklart tycka annorlunda..men ;) 

// Jonas Gavlen

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Vill inte låta dryg eller någonting, inte min mening om det uppfattas så iaf.

hatadflicka på bilden av ormar du köpte på mässan ser det ut som en kortsvansad borneopyton och inte en Blodpyton, endast P.brongersmai som på Svenska heter "Blodpyton" :) Lite information bara, lika snygga ormar för det! :)

Jag sålde Blodpytons på mässan, kan ha missat om något annat borde hade brongersmai men inte vad jag såg iaf, jag såg ju inte allt heller eftersom jag pratade så otrolig mycket den dagen!! :D Haha

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild