Vad kom ni hem med från Malmö tropikmässa?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

97
97
Banderad:
Kanonmässa verkligen! Jag var väldigt postivit överraskad. Det blev inga djur för min del, men mycket växter (bland annat tre olika bromelior). Sedan fick sonen en skäggagam i plast :) Kompisen som hjälper mig i lokalen och även har sina djur där kom hem med tre nya ögonfransgeckos till sitt framtida avelsprojekt.

/Jocke

10
33
LeifSvahn:
2.4 Rieppeleon brevicaudatus .... den ena honan la ägg direkt vi kom hem ;-)

293
354
Dynamitella:

Kom hem med
1.1 Bombina orientalis, Terrarium 60x30x30 cm, planterbar bakgrund och fikusar till terrariet.

I foderväg blev det gråsuggor, syrsor, buffaloworms och vaxmott (larver). Kanske borde läst på om larverna och insett att de äter plast och silikon - de åt sönder insektsterrariet jag hade dem i på en timme. Nu förslutna i glasburk med metallock känns det bättre :)

2052
780
psyjoh:
Har jag aldrig varit med om att vaxmott larver tuggar sönder plastlådor. Då måste de kommit åt någon kant eller något hål eller liknande. Isåfall klarar nog de flesta larver av det. 

67
7
Hajen99:

67
7
Hajen99:
Själv kom jag hem med två korallfingergrodor ?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2695
2513
anders:
Härligt med korallfingergrodor! Det vetenskapliga namnet stavas dock Litoria caerulea.

903
510
Evanjeline:
Jag har alltid haft waxmott i en stor plasthink med nylonstrumpa överdragen som tak och de har aldrig kommit igenom.0o Kanske beror på vilken typ av plast?

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2695
2513
anders:
Tebolarver/Butterworms har jag själv erfarit att de tuggar igenom plast så det är nog ingen omöjlighet.

2966
1648
Hoggaforfan:
Vaxmotts har tuggat sig igenom planteringsduk för mig och även plastfolie, men bara när maten tagit slut.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild