Är du irriterad?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8

88
153
LunarBallReptiles:

Finns mycket att irritera sig på...

Men det är egentligen bara man själv som mår dåligt av en sån sak så bäst är att inte bry sig så mycket om andra.... MEN, när det gäller djur och att dom ev. far illa så ska man givetvis försöka göra sig hörd på ett eller annat sätt =)

Det som jag stör mig på är när andra ser ner på en för sitt val av reptil som i mitt fall då jag håller på med Kungspyton.
Väldigt vanligt att folk tycker det är en massa trams och att leka gud med morphavel m.m.
Jag har valt denna art för det är den jag tycker om, att det finns fler färger än i en färgbutik är väl inget negativt ?

Mitt val och mina djur, ditt val och dina djur !

Stör mig även på att man inte kan få en notis om att man har ett meddelande här ;-)

57
42
Lunatisk:
Något som irriterar mig kopiöst är vänner/bekanta som tar sig friheten att gång på gång berätta för mig hur dum i huvudet jag är för att jag har så äckliga djur hemma. Otroligt tröttsamt att lyssna på. 

305
151
SunshineGeckos:
Om jag får hoppa in i diskussionen här så vill jag bara kommentera hur irriterande det är
med erfarna reptillägare som himlar med ögonen åt oss nybörjare bara för att man inte har varenda detalj
om sin art inmatad i hjärnkontoret och därmed klassas som olämplig ägare.

270
80
Mjos:

Håller med dig där Lunatisk! Jag gjorde som så att jag skrev ett Facebook-inlägg om hur ledsen/arg man blir av att höra hur äcklig man är för att man brinner för denna hobby. Jag skrev att jag går inte och spyr galla över folk som t.e.x jobbar på äldreboende/dagis som måste byta blöjor och om huuuuur äääääcklig den personen är som överhuvet taget sätter sin fot på sitt arbete.
Eller om en person har en hobby som denne brinner för inte fasen säger jag att det är äckligt! Hundar t.e.x är ju fruktansvärt äckliga som äter skit och lägger en spya lite här och var ibland :) 

Det blev tyst sen :D 

305
151
SunshineGeckos:
Det är trist att reptiler ofta inte är lika socialt accepterade som övriga djur.
Tror det hänger mycket på okunskap och oförståelse. Men jag känner igen mig.
Sen jag fick min gecko så är en EN person som vet att den finns här hemma, försöker hitta på en bra
försvarsreplik till kritiken som kommer komma den dag det "avslöjas" att det bor en ödla här hemma.
Jag har en tendens att tappa orden och låta folk slå på mig istället för att stå upp för mitt intresse. ;)

112
116
aldabrachelys:
Jag tycker det e ganska enkelt. sunshineGeckos om det inte passar någon "vän" vilket val av djur du gjort. så e det bara att rak ryggat stå upp osäga fuck you.

148
116
Ella:

När folk vågar öppna sin käft och säga att djuren jag har är äckliga brukar jag skicka/visa denna bild. 
Då har de inte så mycket att säga :)

112
116
aldabrachelys:
ha ha Ella .bättre än att ge dem en lusing :)

305
151
SunshineGeckos:
Den bilden stämmer mer in på mig än min ödla.(i vissas ögon) ;)

1
7
rose_e:
sjukt irriterande med folk som lägger upp annonser på ödlor, snackar snabb affär m,m och sen bara slutar svara.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 8
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild