Vilka djur skulle ni helst vilja ha?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 10

1685
794
fluffis:

Bara för utseendets skull skulle jag vilja ha en snöleopard men jag vet inte riktigt hur det skulle gått till :)

150
14
Hillmans:

Cyclura Ricordi!

de är så himla coola!

17
8
Elajna:

Jag vill ha en Homo sapiens som kan baka kakor och dammsuga

1244
472
leedragon:

borde inte bättre att lära sig sånt själv?

17
8
Elajna:

Av samma anledning som jag själv inte hoppar in i ett terrarie och ser snygg ut, det finns andra som gör det bättre ;)

131
9
stumpwen:

kungspyton pied. 

Kungsboa Albino

mjölksnok

en leguan vore fränt...

...ja de var nog allt.. i alla fall som ja kommer på nu. kan dock inte ha dessa pga att dom är för stora, för dyra och att gubben inte vill ha fler så.. :P 

Medlem i SmHF
143
128
PinupZombie:

Jag vill ha en megalodon men dom är förmodligen utdöda så det kan jag fortsätta drömma om. Dessutom skulle jag nog inte ha råd med en så gigantisk vattentank heller för den delen... Men drömma får man!

264
125
Bildpunkt:

Rhacodactylys leachianus står väldigt högt upp på listan och kommer nog köpas i framtiden, men för tillfället har jag varken pengarna eller kunskapen för att ta hand om en sådan.

Sen finns det en hel del spindlar jag skulle vilja ha, och Xenesthis immanis är nog i toppen just nu, men det finns så mycket jag vill ha så det känns lättare att se utbudet och vad jag kommer över snarare än att leta efter en specifik art.

12
0
mideria:

inom terrarie djur vill jag ha: dom flästa spindlarna som finns i hobbyn.

skäggagam

flera fina majsormar och sen några kp.

ej terrariedjur: några hundraser jag är intresserad av

råtter igen.en vit igelkotte skulle va coolt att ha, guldhamstrar

häst:,en arab skulle de bli då .

1685
794
fluffis:

För att vara lite mer realistisk så skulle jag vilja revidera min önskning :)

Jag skulle vilja ha en samling med gröna ormar, helst snokar typ:

rödsvansad kycklingsnok, gonyosoma oxycephalum

busksnok, rhadinophis prasinum

argentinsk busksnok, philodryas baroni

pisksnok, ahaetulla prasina

philothamnus battersbyi

grässnok, opheodrys aestivus

vietnamesiska långnossnokar, rhynchophis boulengeri

liophis jaegeri

Anledningen till att jag inte har dem nu är att dels så tar vissa stor plats och dels har de annorlunda behov jämfört mot de ormarna jag har nu. De ormar jag har nu käkar enbart möss och råttor och kräver inte så hög luftfuktighet så jag har anpassat mig efter det. Någon gång i framtiden vill jag ta på mig utmaningen att mata med annan diet och ha en annan biotop i terrarierna.

Jag har även blivit väldigt fascinerad av:

mussurana, clelia clelia/boiruna maculata

eftersom den är så grymt snygg (speciellt piebald) men tyvärr så består deras diet av andra ormar, även om man som tur är oftast kan få över den på annan diet.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 10
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild