Hane eller hona?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

15
1
Alzz07jn:
tycker inte att bilden blir så bra men jag vill ändå fråga, det är en 5 år gammal ögonfransgecko som jag tog akut över och könet ät okänt, på bilden ser det nästan ut som porer finns men jag ser inga porer när jag kollar med blotta ögat, tycker inte heller att den har en svullnad som hanar heller har (har en hane sen innan och tycker det är stor skillnad)

317
160
SunshineGeckos:
Alzz07jn skrev:
tycker inte att bilden blir så bra men jag vill ändå fråga, det är en 5 år gammal ögonfransgecko som jag tog akut över och könet ät okänt, på bilden ser det nästan ut som porer finns men jag ser inga porer när jag kollar med blotta ögat, tycker inte heller att den har en svullnad som hanar heller har (har en hane sen innan och tycker det är stor skillnad)

Jag tycker man ser ganska tydligt på vuxna ögonfransar. Hanar brukar som du säger, ha "bulor" på sidan om svansen, honor har inte det. 
Du kanske får ta en bättre bild från sidan. För mig ser det nästan ut som att den har något runt mellan benen men det kanske bara är svansen som är böjd i en vinkel att det set ut så. 
Har den ingenting där och den är 5 år, dvs vuxen borde det vara en hona. Annars en hane.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild