Fijileguan vs. Vattenagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
24
Nimwey:

Jag är bara på fantasistadiet nu, jag kommer inte kunna skaffa någon av de här på flera år men jag hittar inte så mycket information online, och kanske andra kan ha hjälp av det här också. :)

Jag tittar på båda de här arterna, och på ett sätt är de snarlika, men också helt olika då leguanen är mest växtätare och agamen mest insektsätare. Vattenagamshanar blir rätt stora, men honorna är lika stora som Fijileguanen, av vad jag kan hitta. Vattenagamen måste ha vatten men leguanen kanske inte ens vill använda vatten?

Jag tänker på en mellanstor regnskogsödla som lever uppe i träden, och som också skulle uppskatta ett "paludarium", med en stor vattendel.

När jag frågade en kanadensare med de här arterna sa han bara att de har väldigt olika beteende, men specificerade inte mer. Så vad är skillnaden, ni som vet?

Har Fijileguanen också problemet med att gnida nosen mot glas, eller inte? Skulle de använda en vattendel, eller vill de bara vara uppe i grenarna? Är det skillnad i hur lättstressade de är?

Agamen jag menar är såklart den "vanliga" Asiatiska vattenagamen.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild