Temperatur åt spindel.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Markus96:
Hej, jag håller på och planerar inför köp av min första spindel, såg en P. Rufilata i en affär för ett par månader och tyckte att de va den finaste spindel jag nånsin sett. Så för att förbereda mig inför att skaffa en rufilata tänkte jag köpa en B. Hamorii eller B. Smithi då jag även tycker dom är superfina och verkar vara bra nybörjarspindlar.
Det jag är lite orolig för är om det är för kallt i mitt hus, jag brukar gilla att ha mellan 18-20 grader i huset. Jag har inte möjlighet just att göra iordning ett rum med ett eget element just nu så jag undrar vad spindlarna tycker om den temperaturen? Om inte den temperaturen skulle funka för spindlar kanske man skulle kunna ha ett vitrinskåp där terrariet kan stå som man har lite värme i?
Mvh markus

Medlem i SHF
4054
5110
Jonas_:
Kan inleda med att jag inte är någon expert i ämnet, även om jag haft en del spindlar genom åren. 

Men vågar påstå att en fågelspindel som tvingas leva året runt i 18-20 grader är en olycklig spindel. Man brukar rekommendera temperaturer från 23-25 grader och uppåt åt tropiska spindlar. Givetvis kan temperaturen gå ner både nattetid och vintertid utan att spindeln tar skada. Men resten av tiden och året vill dom ha varmare. 

Den kanske överlever i 20 grader, men den frodas inte och lever sitt bästa liv om jag uttrycker mig så : ) 

Spontant känns ventilationen i ett vitrinskåp dåligt. Jag skulle gjort på annat sätt personligen. Exempelvis en svagare värmematta på sidan av terrariet till spindeln, alternativt en ljuskälla ovanifrån som ger någon grad varmare än 18-20 grader. Det finns säkert flera enkla lösningar. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild