Reproduktion - strumpebandssnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i STS
6
0
tomasa73:
Hej, 

I april förra året födde vår hona (T. s. infernalis) 27 hybrider efter att vi köpt alla tre som gick i samma terrarium som hanar. De andra två är T. marcianus. Jättefina ungar, även om det inte var menat och sedan dess har de varit separerade. Det jag vet är att honor kan lagra spermier i fortplantningsorganen i flera år men hur många gånger kan vi räkna med att få ungar? Vi har inte dvalat dem men just nu har jag fått lite av en deja vu från förra året då honans hud ser väldigt utspänd ut, precis som förra året den här tiden. Någon med erfarenhet av att få ungar, trots att ingen parning skett? 

Tomas Andersson 

80
29
Insecta:
tomasa73 skrev:
Hej, 

I april förra året födde vår hona (T. s. infernalis) 27 hybrider efter att vi köpt alla tre som gick i samma terrarium som hanar. De andra två är T. marcianus. Jättefina ungar, även om det inte var menat och sedan dess har de varit separerade. Det jag vet är att honor kan lagra spermier i fortplantningsorganen i flera år men hur många gånger kan vi räkna med att få ungar? Vi har inte dvalat dem men just nu har jag fått lite av en deja vu från förra året då honans hud ser väldigt utspänd ut, precis som förra året den här tiden. Någon med erfarenhet av att få ungar, trots att ingen parning skett? 

Tomas Andersson 

Blir det inte inavel då om du köpte alla 3 samtidigt mvh Andreas

Medlem i STS
6
0
tomasa73:
Inavel? Hur menar du nu? Som jag skrev är honan T. s. infernalis och hanarna är T. marcianus. Hanarna är halvsyskon men jag är inte orolig för att de ska föröka sig med varandra. ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild