Är förvånad att ingen har börjat prata om Rödovremässan än :) Själv hade jag en jättetrevlig dag med Evanjeline och en massa reptilprat. Lite roligare än att försöka prata med min sambo som slår dövörat till för att han inte orkar lyssna på mig :D
Mässan hade varierat utbud, ändå hittade jag inte riktigt vad jag ville ha men jag hade väldigt specifika krav :) Jag hittade hyfsat billig bark och det var stooora barkbitar och jag köpte en bit. Där fanns många roliga fluffiga djur som t.ex. de där gerbilliknande djuren med skitlånga ben som jag nästan inte kan låta bli att skratta åt :) Där fanns också en del igelkottar, illrar och det andra vanliga som spindlar, ormar och ödlor. Det roligaste på hela mässan var när jag såg en kille köpa en såndär Exoterravattenskål ni vet fast den var 10 gånger större större än en vanlig vattenskål. Det påminde lmig om när man går på tivoli och ser överdrivet stora chokladkartonger som man kan vinna. Vattenskålen var verkligen extrem :)
Höjdpunkterna vad gäller djur är lätt för mig som gillar gröna snokar. Jag hittade både pisksnok - Ahaetulla prasina, busksnok - Rhadinophis frenatus, busksnok - Opheodrys aestivus och blev väldigt sugen men jag lyckades hålla mig :) Var annars inne på att skaffa en vietnamesisk långnossnok - Rhynchophis boulengeri men någon sådan hittade jag inte. Istället skaffade jag några sneglar, som danskarna säger, snäckor alltså. Jag har spanat in Limicolaria flammea ett tag så jag slog till när jag hittade några söta bebisar.
Det blev inte så mycket foton tagna under dagen men några mobilfoton blev det och sen förstås några foton på snäckorna när vi kom hem :)
Cool Lampropeltis
Läcker orm :)
Röksvamp?
Megasnäcka i en snygg ljus färg
Två av mina snäckbebisar