Den stora tråden om trädgårdsboa (Corallus hortulanus)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 12

544
425
Gibblo:
Sollien skrev:
Hämta denna skönhet idag :) 

Sjukt snygg!

741
681
Binks:

Efter en jobbnatt vaknade man upp med 3 nya färska små krabater.
Såg dem inte alls först utan trodde en av dem var ett vissnande löv, men dottern påpekade att de var en ormbäbis.
Och då såg vi 2st.
När jag väl börjat leta på "ormbäbis"-inkvarteringen och kollat så den funkade, så såg jag plötlsigt en 3e som låg och gömde sig mellan frontskivan och en gren.

Så nu är det bara fixa deras små lådor, invänta ömsning och förbereda sig på sendrag i benen när man får sitta i evigheter för att få dem att äta.
Men de är de värt!

Återkommer med fler bilder på de 3.

97
177
sammemoya:

alltid på hugget!

När ekonomin tillåter ska jag försöka få fatt i ett / flera avelspar och för första gången försöka få fram några små av denna art :)  

Några tips?

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
Min hort-dam jag köpte av johanc på Expo Syd.

741
681
Binks:

Nattens inkvatering för de små gummisnoddarna.
Nu har de fått varsin låda att moja sig i.

741
681
Binks:

Idag hittade sambon plötligt en till liten orm som låg och stekte sig i hotspoten.
Jag gissar på att den kommit ut senare än de andra då jag verkligen letade som en dåre när de första kom.
Denna var mer lik sim mamma som hon ser ut nu, än vad de andra var.

Administratör
Medlem i SHF
565
711
Hanna:
Bilder från idag.

741
681
Binks:
Då jag tycker det är lite dött i den här tråden så får väl jag försöka dra igång den igen.

Oktober förra året fick jag 4st hortungar, och sedan i December kom det 7st ungar till av en annan hona.
Efter mässan nu i helgen (30/1-15) så har jag nu 3st kvar.
Och de som köpte av mig hoppas jag är nöjda med sitt köp.

De som är kvar är

Dec nr1

Spar den då den hade väldigt fin teckning och jag vill se hur den kommer färga ut efter något år.

Dec Nr6

Denna är kvar pågrund av att de lyckades gömma sig i föräldra terrariet ovanpå ett lysrör vilket medförde att den brände sig ganska rejält.
Min första tanke var att jag var tvungen att avliva den men den verkade inte bry sig speciellt och på bara någon dag så hade såret läkt ihop och blivit en fin skorv.
Den började äta utan problem och ömsade ett helt fint öms och fortsatte äta.
Nu ser ärren ut såhär och blir bara mindre och mindre för varje dag.

Dec Nr 5

Då den är tillfälligt bokad till ett senare tillfälle så bor den kvar hos mig ett tag till.
1 av 2 som fick en väldigt ljus clean "godis"-liknande färg.

Medlem i SHF
193
364
Thinning:
Någon här som har läst Hendersons nya bok om Corallus-arterna och isåfall kan skriva något om den?

Med vänlig hälsning, Björn 

47
25
Patriklu:
Får förhoppningsvis hem en nu på mässan i helgen.. Så taggad haha :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 12
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild