Damm till vattenagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

424
33
samthe0ne:

Tyvärr tror jag inte att det fungerar robin_

47
5
robin_:

hmm okej tråkigt, får klura vidare, vill helst inte släpa upp ett bilbatteri i lägenheten, haha :/

424
33
samthe0ne:

Kan vara bäst, men det ska gå om du gör på rätt sätt (eller ber en elkunnig kompis om hjälp), jag tror att Kjell och Company ska ha adapters mellan 240 och 12 volt, men vet inte hur de ser ut eller fungerar, det enklaste är att du går dit och frågar själv.

47
5
robin_:

De finns ju riktiga omvandlare men dom är väll mycket dyrare

424
33
samthe0ne:

De är väl det... och det är det som oroar mig för din skull :/

47
5
robin_:

Verkar som man kan ta ett gammalt nätagg från en dator. Då lär de iaf bli lite biligare :)

114
73
Lunde:

Kan det här vara ett alternativ?

www.pwss.se/product.php?productid=2417&cat=286&page=1

Man kan använda den som cirkulationspump både i och utanför vatten så man kan m.a.o. använda den för att pumpa tanken i princip torr. Kan även användas för att skapa vattenfall samt koppla till filtermassa för biologisk och mekanisk rening om du har den i baljan.

47
5
robin_:

den verkade ju väldigt intressant, har du en sån själv? vet du om det går att ansluta slangar till den som man kan suga ur dammen? eller sitter de bara ett galler på den som den suger genom? vart mycke frågor nu, haha

114
73
Lunde:

Ja, jag har en som vattenfallspump. Som jag använder den så sitter det ett skydd framför impellern som man reglera flödet med. Man kan ta loss skyddet och koppla på en slang i stället om man vill använda pumpen utanför vattnet.

Här ser du bättre hur du kan modifiera pumpen efter behov

www.aquariumsystems.eu/EN/produits_pompes_nj400-600_eaudemer.php

47
5
robin_:

såg ju väldigt enkelt ut på bilden, nästan för enkelt, haha
Men då är de bara att trycka på en slang som den suger ur, och en slang som går direkt till golvbrunnen
sånn får det bli!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild