Malmömässan

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:

Vem är då arrangör? Den anonyma websidan säger inte mycket, är det hemligt?

Att någon mässarrangör i Sverige skulle neka någon stor utställare/säljare är inte speciellt troligt, och knappast praxis.

Mitt påstående i förra inlägget är naturligtvis rena spekulationer, därför vore det bra att få klarhet. Stämmer det så är det ju högst allvarligt.

1685
794
fluffis:

Det är inte konstigare än att när man går in på Ica och ska handla så förväntar man sig ett varierat utbud. Vi hade nog alla blivit paffa om halva butiken bestod enbart av bröd.

Just i det här fallet på Malmömässan så tycker jag ändå inte att det fanns så mycket tillbehör att det inte hade fått plats en till, men det är ju bara vad jag tycker :) Jag letade ju dessutom efter Aspen snake bedding och det hade kanske HC hade haft med sig, lol. En liten parentes där.

Det finns ett telefonnummer på tropikmassan.se så varför lyfter ni inte luren och framför era åsikter ni som är missnöjda? Om arrangören inte får feedback så är det också svårt att förbättra sig.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Det är alltid svårt för en mässanordnare att få alla nöjda. Man behöver både tänka på utställarna, besökarna, lokalägarna osv.

Varför inte Herpers choise fick ha med sig tillbehör är väl något som är mellan mässarangören och Herpers Choise så jag tror vi bör hålla oss ifrån spekulationer och gissningar då det lätt kan spåra ut.

Jag själv missade mässan detta året, men tyckte förra årets mässa var helt okej. De har varit väldigt tillmötesgående och trevliga enligt mig.

232
95
anamidnatt:

Jag tyckte det var en trevlig mässa :)

Och alla gissningar kan vi väl lägga ner. För det är ju bara idiotist :P

1
0
tropikhuset:

Hej!

Det är konstigt att tropikhuset blir nämnd som arrangör och stoppar utställare att komma, är det inte bättre och ringa oss i såfall än att baktala oss väldigt dålig stil.

Jocke som arrangerar mässan har väl sina skäl och sen blev inte hc stoppade dom hade inte anmält sig till mässan

Mvh Uffe Tropikhuset

51
152
herperschoise:

Håller med några av de tidigare inläggen om att det kan räcka nu.
Jocke och jag har pratat och har inga hardfeelings, utan det mesta beroror delvis på att vi inte riktigt förstått varandra, och efter en hel del åsikter från andra om hur vi ska sköta vår firma ledsnade jag !  Några kartellbildningar har det aldrig varit prat om utan många har spekulerat fram både det ena och det andra på egen hand.
Tycker nog att vi kan släppa detta nu och låta alla fortsätta med sina respektive affärer.

Det finns mer angelägna saker att lägga energi på, som tex att det före 10.12 måste komma in svar till bla. Jordbruksverket angående nya direktiv/lagförslag från EU. Nämligen att man håller på att göra listor på sk. invasiva arter i Europa. Detta gäller till stor del både fåglar och reptiler, där arter som blir förbjudna inte kommer att tillåtas. Detta kan bli en katastrof för hobbyn om föreningar och intresserade inte kan gå samman och bemöta detta, vilket definitivt alla som är emot kommer att göra. Denna anledning är precis som Salmonella på 60 talet ett utmärkt sätt att få opinoinen mot hobbys som våra, vilka beslutsfattarna inte förstår sig på.

I och med att det är ett EU förslag, så måste vi få beslutsfattarna tt begripa att det är stor skillnad på tex: södra Italien, England och Sverige, så att klimatzooner införs. Annars har vi stora problem. I det här fallet så får vi nog se om vårt eget hus (Sverige) utan hänsyn till andra länder i första hand.

Mvh
Magnus Forsberg

1685
794
fluffis:

Vad trevligt att det kom några och kastade ljus över sanningen! :)

Jag ber om ursäkt om jag har orsakat något.

478
592
Rottenroth:

Det var väl trevligt men det blev ingen längre visit, man gick igenom allt på 5 minuter.

Utbudet var - :P

88
153
LunarBallReptiles:

Tycker det är för lätt att skylla på Mässan att det inte är en bra mässa....

Vad är det som gör en mässa dålig ?

Jag som var säljare på denna mässan är faktiskt nöjd med mässan trots att jag inte sålde något alls.

Det är inte mässarrangörens fel, det är inte besökarnas fel, det är inte mitt fel, men vems fel är det då ?

Man kan spekulera i evigheter men tyvärr aldrig få ett svar som stämmer överens med sanningen som passar för dig som säljare/besökare.

Jag som säljare skulle kunna skylla på att besökarna var för dåliga köpare.

Hade jag v arit besökare så hade jag sagt att det var för dåligt utbud för att just det det som jag söker inte finns där.

Men om vi vill ha en bra mässa så krävs det att alla drar sitt strå till stacken  istället för att demolera stacken som spekulationer och ryktesspridning. ...

Har man nåt att sälba så boka ett bord, skit i att det är långt att köra, skit i att det är jobbigt, lägg enegi på er hobby , för visst är det en hobby som ni gillar ?

Malmömässan har varit riktigt bra och stor innan med lika många besökare som på exposyd men tyvärr har besökare och säljare svikit.

478
592
Rottenroth:

Lunarballreptiles : Håller med!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild