Vad köpte ni på Expo Stockholm?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

305
147
HenkePetersson:

Ska bli intressant att se hur många av de djur som är listade hittills i tråden som hamnar på köp och sälj innom 2 månader..För lets face the fackts det blir en del impullsköp på mässor:D

264
125
Bildpunkt:

Det här fick jag med mig hem efter att först tyckt det var lite tråkigt utbud.

Inte hade jag trott att de roliga spindlarna fanns bland giftormarna som jag gick förbi sist :P

0.0.1 Avicularia sp. "Amazonica"

0.0.1 Brachypelma albopilosum

0.0.1 Brachyplema vagans

0.0.1 Lampropelma nigerrimum

0.0.1 Pamphobeteus sp. "Machalla"

0.0.2 Latrodectus hasselti

0.0.1 Heterometrus scaber

0.1.0 Hierodula grandis

25
55
halilmutlu20:

sj impulsköpte jag en vuxen trädpyton hane

18
5
HLager:

Köpte min första stäppvaran och är otroligt nöjd med köpet! 

15
0
Xzion:

Cyclosternum fasciatum

Avicularia versicolour

150 Dubia
Pinkisar
Bananflugekultur

:)

48
14
nasicus:

Min bättre hälft såg aktivt till att jag inte fick med ig några nya kompisar... Men jag fick med mig en bra mängd foder samt ett nytt terrarielås och ett nytt bad till in KP. Var lite för nära att köpa en Hog Island men frugan hann stoppa mig. :) Börjar bli trångt i vår lilla etta så jag får nog uppgradera lägenheten först. Det är ju lite fint att man kompletterar varandra ändå.

Kul att det var så många som kom trots läget! Ses nästa gång!

187
221
Moova:

Köpte en massa foder, ryssar, dubia, syrsor och råttor. 

Förövrigt köpte jag 
0.0.1 Avicularia sp. Amazonica
0.0.1 Cupiennius salei Lucia form
 fick en 0.0.1 Brachypelma albopilosum
och kötpe  0.1 majsorm till plastlillebror som följde med på mässan. 

Köpte även  support uganda reptile village t-shirt. 

104
29
Amandarinen:

Sålde tre leopardgeckos på mässan.

Sen hjälpte jag min vän att frakta hem 1.1 Crestedgeckos.
Det jag själv fick hem var:

En Hierodula Grandis
Ett Exoterra 30x30x45
Dubiafoder
Vattenkristaller.

Blev inte så mycket djur denna gången, men mässan var jättebra enligt mitt tycke. Jag är jättenöjd :)

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2694
2511
anders:

Väldigt trevlig mässa. Mycket folk, trots att det låg "mitt ute i ingenstans". Men SHF fixade det bra med minibussar dit för de som inte hade bil eller orkade gå. 

Träffade ett par stycken utav er där, så det var kul.

Kom inte hem med så mycket, även om det kliade lite i fingrarna. Men lite tropiska gråsuggor och hoppstjärtar samt lite dubiafoder fick det bli.

356
177
krypet:

Jag skulle inte köpa nya djur, men det blev ett par byten så två nya arter åkte med hem, Phyllium ericoriai och Ergaula sp. "black". Dessutom en komplettering med en adulta Achrioptera fallax hane då den jag köpte i Hamm tvärdog efter en vecka. Ett terrarium med skalbaggar (Chlorocala africana) åkte också hem eftersom Flosker inte ville köra hem det och kom och frestades med ett bra pris. Det står på jobbet nu till mina elevers glädje. Det är vackra små skalbaggar jag har sedan tidigare.

Ett stort gäng kryp har fått flytta till nya hem och jag hoppas de ska trivas och glädja sina nya ägare.

Roligt att träffa folk!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild