Vad köpte ni på Expo Stockholm?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 5

Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

2 bromelior,orkidee, dubia och gråsuggor. Sen tog jag hc´s butik på vägen hem och köpte fruktgel.

48
42
Nick:

2st majsormar, foder och massor av tillbehör!

953
1840
peter54:

Levererade tre ormar varav en var ett byte, köpte tre andra, samtliga djur jag handlade med var Lampropeltis. Köpte tillbaka en Chihuahua bergskungssnok (Lampropletis pyromelana knoblochi) som jag fött upp själv 2010, nu hade den med sig en "fästman" från Tyskland. Roligt återseende.

Det var extremt mycket folk, så trots att lokalen var kanske dubbelt så stor som i Kallhäll, så var det minst lika trängt vid borden, om inte ännu trängre, jag kom inte åt att se några djur för kl 12, så jag gjorde upp mina affärer ute på parkeringen och i utgången.

En riktigt märklig sak hände mig under mässan. När jag vid 13-tiden (tror jag att det var) skulle gå ner till bilen för att lasta av mig lådorna med nya ormar, mötte jag en kompis som utbrast -"har du köpt gift?". Jag tittade ner på lådtraven jag bar på och såg en låda som jag inte kände igen, tydligt märkt med dödskalle för giftorm.

Var tusan har den lådan kommit ifrån sa jag, för jag hade inte sett den förut. Jag gick tillbaka in för att hitta de två personer jag hade pratat med precis innan jag gick ut, men de hade inte ställt lådan på min trave och var alls inte intresserade av palmhuggormen i boxen.

Jag gick till giftborden och fick snabbt klart för mig vems ormen var, men han hade inte sålt den och definitivt inte fått några pengar för den. Han fick såklart tillbaka boxen med ormen. Jag kan ju inte komma hem med en giftorm, då blir det skilsmässa, så det var tur att kompisen såg boxen, för det är nte säkert att jag skulle ha gjort den om han inte sagt nåt. Hur detta har gått till begriper jag inte, ett riktigt mysterium.

444
153
jpson67:

Peter54:

Bra gjort. kunde blivit en otrevlig överaskning annars

269
60
Jonas:

det gör mig lite rädd faktiskt om giftiga djur kommer på vift sådär. tur att den hamna i dina händer peter. förstå om den landat i fel famn....

7
6
Felaine:

2st b. vagans juveniler

1 B. albopilosum sling

0.1 rosenboa

En massa foderdjur, inredning av olika slag och ett terrarium:)

4
0
johan:

skulle ju bara åka kika lite var min tanke .lovade stort å heligt min bättre hälft att det inte skulle dyka upp fler " inneboende " tillsammans med mej hem från mässan idag, bara kika lite .. Meeeeeennn så vart det ju inte ! Ett par kungssnokar och ett par strumpisar hade helt plötsligt packat ner sig i ett par burkar och beslutat sig för att följa med hem :) å så givetvis det obligatoriska mat inköpet vart det med. 

22
2
joing:

Var min första men definitivt inte min sista mässa.

Det var lite varmt och stressigt med allt folk samt att man försökte hålla koll på sina söner 3 och snart 5 år :)

Trodde faktiskt inte det skulle vara så mycket folk, men det var kul. Lite trångt men kul att se.

Men jag kom hem med 2 majsormar och 1 kungssnok

305
147
HenkePetersson:

instämmer peter54 lustig historia det där, än mer lustig blir den ju att killen som ägde den inte ens sålt den eller fått chash för den, ändå hamnade den i din trave med boxar:D

Någon som kanske stulit den från gift bordet, och sedan ångrat sig och inte vågat gå tillbaka då den faktiskt är stulen...Där står du peter och snackar med någon och har kanske lite dålig uppsikt över dina lådor, då tar han chansen att lägga den i din trave.

Nästa tanke som slår mig just nu... har du allt du köpt eller personen kanske bytte en låda?

Skum historia den där

Själv var jag inte på mässan men fick ändå en ny salmon het albino boatjej tyvärr ej från mässan.

Kul att mässan var trevlig!

Får försöka besöka den till nästa år

Joing

Känner igen det där med ungar på en mässa, kan säga att traska med vagn på en mässa är heller ingen hit, mina är nu mellan 13-7 år dom är lite mer självgående, vilket KAN ha en baksida det med...Det dyker nämligen upp mer reptiler i bagaget än vad man tänkt sig på mässan nu för tiden:)

25
12
MrHeinanen:

jag fick med mig bara 2st råttor :/

Logga in för att posta i forumet
Sida av 5
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild